۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82283563
T T
۰ نفر

برداشت 17هزار تن انار از باغ های شهرضا

۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82283563
برداشت 17هزار تن انار از باغ های  شهرضا

شهرضا، اصفهان- ایرنا- رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی شهرستان شهرضا گفت: با وجود سرمازدگی به بخشی از باغ شهرستان شهرضا، پیش بینی می شود 17 هزار تن محصول انار در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایرنا مرتضی كافی روز پنجشنبه در بازدید از باغ های انار شهرضا گفت: برداشت انار دراین شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته 23درصد افزایش داشته است.
كافی تصریح كرد: شهرضا دارای سه هزار و 600 هكتار باغ است كه محصولاتی مثل انار، انگور، سیب، گردو، به و آلبالو از آن برداشت می شود.
وی سطح باغ های اناراین منطقه را هزار و 650 هكتار عنوان كرد و گفت: در شهرضا یك هزار و 400 هكتار باغ مثمر و 250 هكتار باغ جدید الاحداث وجود دارد كه مقام سوم استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی شهرضا اظهار كرد: 700 هكتار از سطح زیر كشت انار شهرضا مربوط به باغ های سنتی است كه در این باغ ها انواع ارقام محلی این محصول مانند مخمل، ملس، دانه سیاه، پوست سفید دانه صورتی شیرین و پوست سفید ترش وجود دارد.
كافی گفت: از سال 1382 تاكنون 950 هكتار باغ انار به صورت مكانیزه و با شیوه های نوین باغداری و آبیاری به تفكیك بهترین ارقام احداث شده است.
وی تصریح كرد: 40 درصد از باغ های مكانیزه انارشهرضا تولید كننده برجسته ترین ارقام صادراتی معرفی شده از طرف وزارت جهاد كشاورزی و بقیه از بهترین ارقام بومی است.
وی گفت: شهرستان شهرضا از لحاظ سطح زیر كشت، سومین شهرستان استان است كه 16 درصد سطح زیر كشت و 23 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.
پ/7144 / 6022/