۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82283743
T T
۰ نفر

يادواره اولين شهيد مدافع حرم سبزوار برگزار شد

۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82283743
يادواره اولين شهيد مدافع حرم سبزوار برگزار شد

سبزوار- ايرنا- يادواره اولين شهيد مدافع حرم سبزوار روز پنجشنبه با حضور مسئولان، روحانيان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در جايگاه نماز جمعه شهر روداب سبزوار برگزار شد.

به گزارش ايرنا، امام جمعه شهر روداب سبزوار در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره اولين شهيد مدافع حرم سبزوار به نام رضا دامرودي گفت: شهيدان مدافع حرم حضرت زينب (س) در راه امنيت ملي كشور به شهادت رسيدند.
حجت الاسلام اسماعيل كياني مقدم افزود: جنگ در جبهه مقاومت و كشورهاي اسلامي حفاظت از اسلام و انقلاب اسلامي و دفاع از حرم اهل بيت (ع) است و قدرت جريان مقاومت مرهون رشادت رزمندگان و شهداي مدافع حرم است.
وي اظهار كرد: برگزاري يادواره شهدا باعث زنده ماندن ياد اين عزيزان و ترويج روحيه شهادت طلبي در جامعه مي شود و ادامه راه نقلاب متكي به آن است.
يك استاد دانشگاه نيز در اين مراسم گفت: شهداي مدافع حرم درجهاد فرهنگي جان پاك خود را از دست داده اند و در اوج هجمه فرهنگي غرب به مقابله استكبار مي روند.
حجت الاسلام مهدي جلاليان افزود: شهداي مدافع حرم با از خودگذشتگي از بي‌حرمتي دوباره به اهل بيت (ع) جلوگيري مي كنند و در دفاع از حرم حضرت زينب(س) مي جنگند.
اين فعال فرهنگي اظهار كرد: حضور مدافعان حرم در كشور سوريه جنگي پيشگيرانه است تا از نفوذ استكبار و گروههاي تكفيري به مرزهاي كشور و ساير كشورهاي اسلامي جلوگيري شود.
در اين مراسم همچنين از نرم افزار از عشق تا دمشق با محوريت زندگي نامه شهيد رضا دامرودي رونمايي شد.
يادمان شهيد مدافع حرم رضا دامرودي نيز در زادگاهش روستاي دامرود بخش روداب با حضور مسئولان و خانوداه معظم شهيد به بهره برداري رسيد.
دهيار روستاي دامرود درباره احداث اين يادمان گفت: اين يادمان از محل اعتبارات دهياري با هزينه 160 ميليون ريال ساخته شد.
شهيد رضا دامرودي اولين شهيد بسيجي مدافع حرم سبزوار است كه چهارم محرم 1437 قمري در منطقه حسكه سوريه به شهادت رسيد.
سبزوار حدود يك هزار شهيد تقديم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كرده است.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/6012 خبرنگار:حميد دلاوري هروي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني