۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82284500
T T
۰ نفر
خطيب جمعه دزفول:اقدام دولت براي ترميم كابينه قابل تقدير است

دزفول - ايرنا - امام جمعه موقت دزفول ترميم كابينه از سوي رئيس جمهوري را اقدامي قابل تقدير دانست اما گفت: بركناري وزيران به اين روش مناسب نبود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مرتضي بيگدلي در خطبه هاي نماز جمعه دزفول در مصلاي امام علي(ع) اين شهر اشتغال ، خروج از ركود و حل مشكل معيشت را از مطالبات به حق مردم دانست و افزود:در انتخاب وزيران جديد بايد به اين موارد توجه جدي شود.
وي افزود:با توجه به اينكه دولت فرهنگ را سرلوحه كار خود قرار داده بايد به حوزه فرهنگ توجه بيشتري داشته باشد تا شاهد مشكلاتي در اين حوزه نباشيم.
امام جمعه موقت دزفول همچنين به سابقه وزيران اشاره كرد و گفت:از آنجا كه برخي از وزيران سابقه وزارت نداشتند اين امر موجب ناكارآمدي آنها شده است.
حجت الاسلام بيگدلي در ادامه به نمايندگان مجلس توصيه كرد در تاييد وزراي پيشنهادي به مطالبه مردم و ارزش هاي نظام توجه كنند.
امام جمعه موقت دزفول در فراز ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته دزفول از هيات هاي عزادار ، طلاب و روحانيون كه از شهرهاي اصفهان ، قم و مشهد با شوق و علاقه مندي جهت ساماندهي آئين هاي محرم در شهرستان دزفول حضور يافتند تقدير كرد و گفت:امسال ستاد محرم توانست با كميته هاي هشت گانه برنامه ريزي خوبي در جهت انسجام و نظارت بر هيات ها داشته باشد .
وي در خصوص ممنوع بودن ورود احشام در كاروان اسرا نيز گفت: كاروانها نيز نه تنها نسبت به اين موضوع اعتراض نكردند بلكه نهايت همكاري را با نيروي انتظامي،دادستان،دامپزشكي و دانشگاه علوم پزشكي دزفول داشتند كه جاي دارد از اين تدبير اتخاذ شده تقدير شود.
امام جمعه موقت دزفول همچنين ضمن تقدير از اقدام شهرداري و معاونت فرهنگي شهرداري دزفول در ايام محرم گفت:امسال استفاده بيشتري از ظرفيت شاعران جوان شد و از اشعار حماسي با محتواي شاعران جوان نيز در اشعار عاشورايي و مرثيه ها استفاده شد.
حجت الاسلام بيگدلي ضمن گراميداشت هشتم آبان سالروز شهادت شهيد فهميده در سال 59 گفت:شهيد 13 ساله بسيجي با بينشي عميق و استوار در جنگ براي رسيدن به جهاد و شهادت پيش قدم شد و درس شهادت ،فداكاري و مقاومت به همگان داد و فصل جديدي در ايثارگري براي رزمندگان باز كرد .
وي همچنين روز پدافند غيرعامل را نيز گراميداشت و گفت: پدافند غير عامل دفاعي است كه از طريق تجهيزات و برنامه هاي غيرنظامي در جهت مصونيت سازي در برابر تهديد دشمن استفاده مي شود .
وي افزود:كشور بايد با فراهم كردن زيرساخت اقتصادي ، اجتماعي و سياسي آمادگي لازم جهت پاسخگويي به تهديد احتمالي را داشته باشد و دشمن را در آغاز حركت ناكام بگذارد .
امام جمعه موقت دزفول گفت:در برخي مواقع دشمن با ايجاد جنگ نرم اعتقادات مردم را هدف قرار مي دهد لذا مردم نيز بايد با رعايت حجاب،حفظ روحيه شهادت طلبي،ولايت مداري و توجه به توانمندي ها در برابر دشمن بايستند.
وي در فراز ديگري از خطبه هاي نمازجمعه دزفول 13آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني را گراميداشت و گفت:13 آبان حيات دوباره اي به ملت داد و انقلابي دوباره توسط دانش آموزان و دانشجويان صورت گرفت كه به نماد مبارزه با استكبار جهاني تبديل شد.
حجت الاسلام بيگدلي به ديدار اخير نخبگان بامقام معظم رهبري شاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري در اين ديدار بر توجه بيشتر به حركت علمي كشور تاكيد كردند لذا بايد با توجه به توانمندي داخلي و بومي حركت علمي شتاب بيشتري يابد .
وي همچنين موفقيت رزمندگان اسلام در حلب سوريه و موصل عراق را تبريك گفت.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي**انتشار:محمدعلي فريدپناه