۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82285733
T T
۰ نفر
خانه های كوچك مددجویان با مشاركت آلمان در كرمان راه اندازی می شود

كرمان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان كرمان گفت: خانه های كوچك و مستقل معلولان و افراد بی سرپرست در قالب تفاهم نامه ایران و موسسه مردمی لبنز هیلفه برلین آلمان در كرمان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، عباس صادق‌ زاده روز شنبه در نشست بررسی زمینه‌ های همكاری تفاهم‌ نامه ایران و آلمان در نشست تخصصی دبیران مناطق شش‌گانه سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی در راستای تلفیق معلولان با محدودیت های خفیف تا متوسط در جامعه كه در مراكز نگهداری بهزیستی زندگی می كنند، خانه های مستقل با ظرفیت های محدود راه اندازی می كند.
وی اظهار كرد: مددجویان در خانه های كوچك نقش فرزندی خود را در خانه بازیافته و مهارت های خودباوری و روزمره زندگی را ایفا می كنند تا بتوانند پس از آموزش این مهارت ها به طور مستقل در جامعه زندگی كنند.
وی گفت: در این طرح افراد معلول و بی سرپرست در كنار هم در یك خانه قرار می گیرند و ضمن كمك رساندن به یكدیگر از كمك های بهزیستی بهره مند می شوند.
مدیركل بهزیستی استان كرمان ایجاد تعامل، بهره گیری از تجارب و دانش و تكنولوژی كشور ایران و آلمان برای توانمندسازی و بهتر زیستن معلولان و مددجویان را از جمله دلایل نشست مسئولان این دو كشور نام برد.
وی با بیان اینكه سازمان بهزیستی ماموریت های متعددی برای رفاه و سلامت اجتماعی بر عهده دارد تصریح كرد: این سازمان برای اینكه بتواند در این ماموریت ها موفقیت های به روزی داشته باشد باید تعاملات بین ‌المللی خود را برای دریافت تجارب با سازمان‌ های همسو و هم ماموریت در سراسر دنیا توسعه دهد.
صادق زاده افزود: این اداره كل طی 2 سال گذشته با بسیاری از سازمان های بین المللی كه ماموریت هایی مانند سازمان بهزیستی در ایران دارند برنامه ها و تعاملات خوبی داشته است.
وی گفت: یكی از این سازمان ها در برلین آلمان در زمینه توانمندسازی معلولان ماموریت ها و موفقیت های خوبی داشته و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه تنظیم شده كه تاكنون حدود 20 نفر از كارشناسان بهزیستی كشور برای دریافت این اطلاعات در آلمان حضور پیدا كرده اند.
وی افزود: دبیران مناطق شش گانه بهزیستی درصدد هستند طرح ‌هایی را با این سازمان ها در استان های كشور و به شكل پایلوت آغاز كنند.
مدیركل بهزیستی كرمان بیان كرد: استان كرمان ظرفیت اجرای بسیاری از برنامه های سازمان بهزیستی را دارد و آنچه در این تفاهم نامه عملیاتی شده در زمینه معلولان است اما بزودی دامنه این تفاهم به سایر گروه های هدف تسری می یابد.
وی گفت: یكی از مسائلی كه طراحی شده و بر اجرایی شدن آن تاكید داریم موضوع خانه های كوچك معلولان و افراد بی سرپرست است.
صادق زاده ادامه داد: این خانه ها تلفیق و تركیبی از معلولان و افراد بی سرپرست و نیازمند است و این طرح در استان كرمان به عنوان پایلوت اجرایی می شود.
تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی و موسسه مردمی لبنز هیلفه آلمان در گذشته به امضای طرفین قرارداد رسیده و امروز نخستین پروژه اجرایی آن به عنوان پایلوت در استان كرمان و سایر استان هایی كه آمادگی دارند، راه اندازی شد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
3029/3028/1772
۰ نفر