۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82286847
T T
۰ نفر
دومین پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت ورزش و جوانان برای دومین مرتبه به درخواست های مردمی مطرح شده در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه نخست سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پاسخ داد.

به گزارش ایرنا،سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان درصفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشكلات خود را بدون واسطه با مسئولان در میان بگذارند.
یكی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا بخش ارتباط با وزرا و بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است كه اقشار مختلف جامعه در ماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می كنند.
وزارت ورزش و جوانان نیز مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها در مهرماه به 9درخواست و مطالبه مردمی در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داده و دستورات لازم برای پیگیری را صادر كرد.
این درخواست ها درخصوص بازسازی ورزشگاه تختی خرم آباد، حمایت از رشته های وزنه برداری در شهرستان میانه، اتمام طرح های نیمه تمام و سالن ورزشی شهر سیوند در شیراز، فرهنگ سازی و نهادینه كردن ورزش، مساعدت برای خرید دوچرخه، توجه به ورزش بیسبال و استخدام در این وزارت خانه بوده است.
درخواست های مطرح شده در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه نخست ایرنا، طی نامه ای رسمی از سوی حمیدرضا گرشاسبی مشاور وزیر ورزش و مدیر كل حوزه وزارتی برای پیگیری و انجام رسیدگی های لازم به بخش های مختلف ارجاع داده شده است.
وزارت ورزش و جوانان پیش از این به پنج درخواست مردمی در ارتباط با ارائه راهكارها و ایجاد تمهیداتی برای دریافت تسهیلات ازدواج توسط بانك ها، پیشنهاد برای ارائه طرحی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای كاهش مهریه از نظر عرفی و شرعی جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی، توسعه سالن های ورزشی و زیرساخت های فعالیت های ورزشی و تقاضای رسیدگی به وضعیت استخدام مدرسان و اساتید حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه ای پاسخ داده بود.
به گزارش ایرنا، در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاكنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی كرده اند كه از جمله آن، می توان به رسیدگی71 درخواست مردمی در سازمان بازرسی كل كشور برای سومین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و كرمانشاه برای رسیدگی اشاره كرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درسال 95 در 2 مرحله در تیرماه و خرداد ماه امسال به 100 درخواست مردمی رسیدگی كرد. همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این رابطه به 16 درخواست مردمی پاسخ داد.
معاونت راهبردی قوه قضاییه نیز پیش تر مطالبات قضایی ثبت شده مردم دراین سامانه را به قضات و رئیسای دادگستری ها در سال جاری ارجاع داد كه از این طریق رسیدگی شد؛ همچنین دستور رسیدگی به 14 درخواست و مطالبه مردم به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نیز رسیدگی شد.
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور هم از دیگر دستگاه های رسیدگی كننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست كه تاكنون 2 مرتبه به درخواست های مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی كشور براساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعكاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان در سامانه ایرنا ایجاد شده است و مردم می توانند، مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعكس كنند.
ورزشی**1067** 1701
خبرنگار: رضا رمضانی* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر