نماینده خرم آباد:صالحی امیری چالش های فرهنگی را می شناسد/ دوران بگم بگم ها تمام شد

تهران– ایرنا– نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه سید رضا صالحی امیری هم متخصص و هم متعهد است ، گفت: 30 سال خدمت صادقانه ایشان به نظام نشانگر تعهد ایشان است .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد بیرانوندی روز سه شنبه در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جهانیان را با شاخص هایشان می شناسند و ایران را نه با معادن، تجارت ودیگر داشته هایش بلكه با میراث بزرگ و با باورهای انسانی، ادبیات و میراث تاریخی و فرهنگی آن می شناسند .
وی ادامه داد: فرهنگ مقوله ای پیچیده است، آن هم در ایران با سرزمینی پهناور كه اقوام گوناگون با هویت قومی و فرهنگی در آن وجود دارد و علاوه بر تنوع در قومیت و فرهنگ، طبقات اقتصادی، اجتماعی و جوامع صنعتی و سنتی بر پیچیدگی امر فرهنگ افزوده است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مقوله فرهنگ ،اظهارداشت:موظف هستیم با در نظر داشتن فرهنگ كشور انتخابی خطیر داشته باشیم.
بیرانوندی تصریح كرد: چنین فرهنگی نیازمند سكانداری است كه از سرمایه اجتماعی آگاهی داشته باشد نه اینكه با نگاه بسته ومنجمد و امنیتی به فرهنگ بنگرد بلكه امنیت را در كنار و برای فرهنگ ببیند.
وی گفت: 30 سال خدمت صادقانه صالحی امیری به نظام نشان از تعهد ایشان دارد و نوشتن 40 مقاله و سمت های مختلف در دانشگاه ها آیا نمی تواند تخصص ایشان را تضمین كند؟
نماینده مردم خرم آباد خطاب به نماینده مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: دوران بگم بگم ها تمام شده است، اگر بناست بگوییم چه جایی بهتر از محضر مردم؟ این چه فرهنگی است كه بگویم بگویم؟ بله بگو بفرمایید.
بیرانوندی گفت: بگم بگم ها مردند؛ همه كسانی كه زندگی می كنند اگر قرار است به ذرات حیاتشان پی ببریم باید به مولود فكری آنان پی ببریم.
وی افزود: صالحی امیری این مقالات و كتابها را ننوشته اند تا وزیر شوند بلكه دغدغه های خود را نوشته اند. اینكه گفته می شود دیگری اینها را نوشته است، اگر هم نوشته چرا در قالب فرهنگ اتفاق افتاده پس صالحی امیری دغدغه فرهنگ دارد .
نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم اضافه كرد: ایشان با محتوای سیاسی آشناست،چالش های فرهنگی را می شناسد و به سرمایه اجتماعی و فرهنگی می اندیشند و از مهاجرت نخبگان هراسان است و می ترسد كه فرزندان این دیار به دلیل تنگناها فرار كنند و خطر حاشیه نشینی را برفرهنگ می داند.
بیرانوندی خاطر نشان كرد: آیت الله نیكی ملكی از استاد حوزه در خصوص صالحی امیری می فرماید افراد زیادی با وزارت فرهنگ كار دارند كه وزیر باید این مهره ها را نگه دارند و با شناختی كه از امیری دارم می تواند سكان وزارتخانه را نگه دارد .
وی افزود: داریوش ارجمند از پیشكسوتان سینما می گوید ایشان را با سوابقی كه سراغ دارم برای تصدی وزارتخانه صالح می دانم و نكات فراوانی از این دست وجود دارد .
نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم اضافه كرد: قرار است امروز قضاوت كنیم درباره تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر این قضاوت درست نباشد به مشكلاتی كه در گذشته پیش آمد، مبتلا خواهیم شد؛ پس با عقلانیتی كه از مجلس سراغ داریم انتخاب شایسته ای صورت گیرد.
سیام**1053**1429خبرنگار:حمید شریفی كیا**انتشاردهنده:محسن طاهرزاده