۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82291627
T T
۰ نفر
آغاز دوره آموزشی مربیان سنگ ‌نوردی كشور در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- دوره بازآموزی مربیان درجه 3 سنگ ‌نوردی كشور، چهارشنبه به میزبانی هیات كوهنوردی تربت حیدریه در 2 بخش تئوری و عملی آغاز شد.

مسئول بخش سنگ نوردی فدراسیون كوهنوردی و ناظر این دوره آموزشی در حاشیه این دوره به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره 19 مربی، شامل 2 مربی زن از استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، گلستان، كرمان و خراسان رضوی زیر نظر 'رضا خوشدل' و 'علی كاووسی' آموزش می بینند.
محمد حاتم آبادی فراهانی افزود: دوره بازآموزی هر سه سال یكبار با هدف سنجش و آموزش مجدد مربیان از نظر آمادگی جسمانی، تكنیكی و روحی برگزار می شود.
وی مدت این دوره را سه روزه عنوان و بیان كرد: بعد از این دوره مشخص خواهد شد كه مربیان باید تا سه سال آینده فعالیت خود را به صورت مدرس یا مربی ادامه دهند.
فراهانی با بیان اینكه آمار دقیقی از شمار سنگ نوردان كشور در دست نیست، افزود: اكنون حدود 300 هزار نفر در كشور به ورزش سنگ نوردی می پردازند كه تنها حدود 30 تن آنان به صورت حرفه ای به این رشته اشتغال دارند.
هیات كوهنوردی تربت حیدریه 500 عضو بیمه شده دارد كه 150 نفر آنان از بانوان هستند.
شمار بیمه شدگان ورزشی تربت حیدریه چهار هزار و 500 تن و تعداد گروه های مردم نهاد فعال در حوزه ورزش این شهرستان پنج تشكل است.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
۰ نفر