۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82291693
T T
۰ نفر

مركز صفوبه شناسي در اردبيل ايجاد شود

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82291693
مركز صفوبه شناسي در اردبيل ايجاد شود

اردبيل - ايرنا- مديركل حوزه هنري استان اردبيل گفت: مركز صفويه شناسي با هدف ترويج فرهنگ و هنر صفويه در اردبيل ايجاد شود.

به گزارش ايرنا امير رجبي روز چهارشنبه در نشست تخصصي تاثير صفويه بر فرهنگ و هنر ايراني - اسلامي كه در سالن حوزه هنري اردبيل برگزار شد افزود: ايجاد مركز صفويه شناسي به يك مطالبه اصلي مردم تبديل شده و نياز است مسئولان فرهنگي اين مطالبه فرهنگي و هنري را محقق كنند.
وي با بيان اينكه بستر لازم براي ايجاد اين مركز مهيا است افزود: وجود استادان برجسته و مطالعات گسترده ، محققان و پژوهشگران و چاپ كتاب هاي متعدد در زمينه صفوي شناسي بستر را براي ايجاد اين مركز آماده كرده است كه در صورت تحقق سرآغازي براي ارتباط بيشتر با محققان و پژوهشگران ايراني و خارجي خواهد شد.
رجبي از برگزاري دومين همايش شيخ صفي الدين اردبيلي خبر داد وگفت: نخستين همايش شيخ صفي با حضور انديشمندان و محققان در تهران برگزار شد و مقرر شده دومين همايش هم در سال آينده در هفته اردبيل برگزار شود .
مديركل حوزه هنري استان اردبيل بااشاره به اهداف برگزاري نشست گفت: اين نشست يك روزه به منظور شناساندن ظرفيت هاي علمي استان اردبيل در حوزه صفويه شناسي و تعامل بيشتر محققان ،پژوهشگران و استادان دانشگاه و بهره بردن از رهنمودهاي رييس مركز مطالعات اسلامي لندن برگزار شد.
وي نقش صفويه در ترويج فرهنگ و هنر اسلامي را قابل تحسين خواند و گفت:خدمات ارزنده شيخ صفي الدين اردبيلي به فرهنگ و هنر اسلامي نه تنها در ايران بلكه در دنيا زبانزد است.
رجبي از رونمايي سه عنوان كتاب در اردبيل خبر داد و گفت: سلطان العارفين ،انديشه هاي شيخ صفي الدين و زاهد نامه سه عنوان كتابي است كه در زمينه صفويه شناسي به چاپ رسيده و بعد از اربعين در مراسمي رونمايي خواهد شد.
خبرنگار:يعقوب شاددل** انتشاردهنده: عارف شيرزاد
7110/ 1257