۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82292171
T T
۰ نفر
استاندار یزد: نحوه توزیع حوزه های انتخابیه یزد متعادل نیست

یزد - ایرنا - استاندار یزد نحوه توزیع حوزه های انتخابیه در این استان را نامتعادل دانست و گفت: در خصوص بازبینی نحوه توزیع حوزه های انتخابیه استان یزد پیشنهادهایی به وزارت كشور ارایه شده كه امیدوار به تصویب این پیشنهادها در مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی روز چهارشنبه در نشست احزاب و تشكل های سیاسی استان یزد افزود: بازتوزیع حوزه های انتخابیه استان چند بار در مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما به دلیل اختلاف های موجود به تصویب نرسیده است.
استان یزد 10 شهرستان و یك میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارد كه حدود نیمی از این جمعیت در مركز استان (شهرستان یزد) سكونت دارند.
استان یزد چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و حوزه های انتخابیه چهارگانه این استان شامل یزد و اشكذر به مركزیت یزد، اردكان به مركزیت اردكان، تفت و میبد به مركزیت تفت و مهریز، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد به مركزیت مهریز است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نشست هایی كه تاكنون با احزاب استان برگزار شده شاهد روند افزایشی آستانه تحمل نمایندگان احزاب هستیم و حركت به سمت هم فكری و هم اندیشی است.
میرمحمدی با بیان اینكه باید از نظرات همه افراد و گروه ها به عنوان فرصت استفاده كنیم خاطر نشان كرد: احزاب متولی نشاط سیاسی هستند و دلیل بها دادن به آنها نیز همین موضوع است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم معتقد به توسعه سازمان های مردم نهاد و تقویت احزاب سیاسی است، چرا كه كشور از تضارب آرای نخبگان و صاحبان علم و تجربه به پیشرفت می رسد.
استاندار یزد همچنین خشكسالی را بزرگترین تهدید استان دانست و گفت: گزارش هایی درباره تامین و مدیریت مصرف آب در استان تهیه شده و همچنان از پیشنهادهای سازنده در این خصوص استقبال می شود.
استاندار یزد با رد دایر بودن اتاق های فكر خارج استان برای تصمیم گیری در خصوص مسائل یزد گفت: هر چند برای پیشرفت امور از افراد باتجربه و اهل علم و دانش مشورت هایی گرفته می شود اما دخالتی در تصمیم گیری های استان نمی شود.
** مشاركت بیشتر جریان های سیاسی با تشكیل خانه احزاب
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: خانه احزاب استان در راستای فعالیت آزاد و مشاركت بیشتر جریان های مختلف سیاسی در چارچوب قانون بزودی افتتاح می شود.
محمدعلی طالبی افزود: فعالیت احزاب سیاسی استان با تشكیل خانه احزاب با نظم و انسجام مطلوبتری دنبال خواهد شد.
نشست احزاب و تشكل های سیاسی استان یزد روز چهارشنبه با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام و معاون سیاسی وزیر كشور در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: كاظم شاملو*