۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82295159
T T
۰ نفر
همايش سه سالگان حسيني در مسجد جامع قصرشيرين برگزار شد

قصرشيرين- ايرنا- همايش سه سالگان حسيني به ياد شهادت حضرت رقيه (س) روز شنبه با حضور ده ها كودك خردسال به همراه مادرانشان در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كودكان قصرشيريني با سربندهاي يا رقيه، لبيك يا زينب، يا علي اصغر و يا حسين در اين همايش شركت كردند.
در اين آيين باشكوه پسران خردسال با بر گردن انداختن چفيه و دختران با به سر كردن مقنعه هاي سفيد ياد و خاطره فرزند سه ساله اباعبدالله الحسين (ع) حضرت رقيه (س) را گرامي داشتند.
يكي از روحانيان در اين آيين در خصوص اهميت حجاب و تربيت فرزندان به ايراد سخناني براي پرداخت و از مادران خواست تا فرزندان خود را با معنويت و همچنين دين و قرآن مانوس كنند و نماز و رعايت حجاب را از كودكي به آن ها بياموزند.
فرمانده بسيج سپاه ناحيه مقاومت قصرشيرين نيز در سخناني هدف از برپايي اين آيين را گراميداشت سالروز شهادت حضرت رقيه (س) دختر سه ساله امام حسين (ع) بيان كرد.
سرهنگ پاسدار مرادعلي حسني افزود: آشنايي هرچه بيشتر كودكان با حادثه كربلا و تجليل از مقام شامخ حضرت رقيه (س) و يادآوري رنج ها و دردهاي آن حضرت از ديگر اهداف برگزاري همايش سه سالگان حسيني است.
در اين گردهمايي مادران و مربيان مهدهاي كودك همراه با كودكان خود به ياد حضرت رقيه (س) گريستند و عزاداري كردند تا بگويند همان گونه كه رقيه فداي راه اسلام و امام حسين (ع) شد، فرزندان ايران اسلامي نيز آماده فدا شدن در راه دين خدا هستند.
حضرت رقيه (س) دختر امام حسين (ع) در واقعه عاشورا سه سال سن داشت كه بعد از شهادت پدر و يارانش در عصر عاشورا، به همراه ديگر زنان بني هاشم توسط سپاه يزيد به اسيري گرفته شد و در خرابه هاي شام به شهادت رسيد.
قصرشيرين با 27 هزار تن جمعيت در غرب استان كرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي