۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۱
کد خبر: 82296234
T T
۰ نفر
32 كامیون در یزد آماده بارگیری اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی(ع) شد

یزد- ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد گفت: 32 كامیون وتریلر آماده بارگیری و انتقال اقلام مورد نیاز زایران اربعین حسینی(ع) شامل موادغذایی، وسایل پخت وپز، حمام سیار، پتو و موكت و سایر اقلام مورد نیاز به موكب های كربلا شد.

محمدرضا جعفری خرمی روز یكشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این میزان اقلام به ارزش 25 میلیارد ریال تعهد ستاد عتبات عالیات استان یزد برای آیین اربعین حسینی (ع) است.
وی از نیاز 55 تن برنج و 25 تن گوشت به ارزش پنج میلیارد ریال برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) خبرداد و افزود: تاكنون مردم وخیران استان یزد پنج میلیارد ریال درقالب جنس و موادغذائی و یك میلیارد ریال نیز كمك نقدی برای این منظور اهدا ء كردند.
جعفری خرمی بابیان اینكه برای زئران اربعین حسینی نیاز به كمك های مردمی است، ادامه داد: مردم مومن و خیر استان یزد می توانند كمك های نقدی خود را برای پذیرائی از زائران اربعین حسینی به حساب 0104047070007 بانك ملی شعبه بازار یزد واریز كنند.
وی ادامه داد: امسال در اربعین حسینی 30 هزار زائر در موكب های استان اسكان و تغذیه می شوند و برای اسكان زائران، 15 موكب توسط این ستاد در شهر مقدس كربلای معلی برپا می شود.
این مسئول اضافه كرد: بیش از 500 نفر از نیروهای مردمی استان یزد كه از همه اقشار از بازاری تا پزشك در میان آنان حضور دارند در این موكب ها در زمینه اسكان و تغذیه زائران اربعین حسینی همكاری می كنند .
وی زمان پذیرایی از زائران اربعین حسینی را از بیستم آبان ماه تا پنجم آذر ماه بیان كرد و افزود: موكب های استان یزد كه در كربلا برپا می شود، ظرفیت اسكان 500 تا پنج هزار زائر را در هر شب دارد.
این مسئول تصریح كرد: خیران و نیكوكاران استان سال گذشته 12میلیارد ریال برای تامین غذا زائران اربعین حسینی اهداء كردند كه امسال بخاطر اسكان زائران، نیاز به تامین 25 میلیارد ریال كمك های مردمی است.
جعفر خرمی بابیان اینكه هرسال فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی در بین جوانان پر رنگ تر می شود ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی نماد اقتدار و وحدت شیعیان است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد تصریح كرد: امسال دراربعین حسینی (ع) 800 نفرازدانشجویان بسیجی استان یزد نیز در قالب خادمین جای پای یار طرح نظافت بین عمود 640 تا یكهزار و100را در كربلاعهدار هستند.
7539/ 6014/ خبرنگار: ابوالفضل كارگر ** انتشار: كاظم شاملو*
irnayazdd@