۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82296967
T T
۰ نفر

افزايش علاقه به رشته شمشيربازي در مشهد

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82296967
افزايش علاقه به رشته شمشيربازي در مشهد

مشهد- ايرنا- رئيس هيات شمشيربازي خراسان رضوي گفت: با توجه به موفقيتهاي به دست آمده در المپيك 2016 ريو علاقه مندي به رشته شمشيربازي در مشهد چندين برابر شده است.

علي يعقوبيان روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اين اساس تيم مشهد براي نخستين بار در ليگ برتر شمشيربازي كشور از ابتداي آذر ماه آتي حضور مي يابد.
وي تاكيد كرد: عزم خود را براي حضور ورزشكاران خراساني در تيم ملي شمشيربازي جزم كرده ايم.
رئيس هيات شمشيربازي خراسان رضوي اعزام به مسابقات قهرماني آسيا در چين، گشايش نخستين آكادمي شمشير بازي كشور در مشهد، برپايي مسابقات جام رمضان و اردوي استعداديابي با مشاركت چند كشور در مشهد را برخي اقدامات در همين راستا برشمرد.
وي ادامه داد: خراسان رضوي هم اينك از پنج مربي شمشيربازي بهر مي برد اما بخاطر وجود مشكلات مالي به سختي از آنان حمايت مي شود.
رئيس هيات شمشيربازي خراسان رضوي همچنين گفت: علاقه مندان مي توانند از سن 14 سال وارد اين رشته ورزشي شوند و تا سن 50 سالگي فرد توانايي فعاليت در شمشيربازي را دارد. قهرمان شمشيربازي المپيك اخير ورزشكاري 43 ساله اي از مجارستان بود.
وي برنامه فعالسازي هيات شمشيربازي در شهرستان نيشابور را از برنامه هاي آتي عنوان و بيان كرد: افزايش تعداد مربيان هيات شمشير بازي در خراسان رضوي از ديگر برنامه ها است.
يعقوبيان افزود: پارسال فقط 4 شمشيرباز در خراسان رضوي به صورت رسمي در اين رشته فعاليت داشتند ولي طبق برنامه ريزيها اين تعداد تا سال آينده به هزار نفر خواهد رسيد.
وي به آكادمي شمشيربازي مشهد نيز اشاره و بيان كرد: اين سالن به مساحت 440 مترمربع تجهيز شده و امكانات كاملي دارد و با مشاركت بخش خصوصي در راه اندازي اين سالن هنرجويان زيادي در سنين مختلف در اين آكادمي حضور دارند
هم اينك 250 ورزشكار سازمان يافته در خراسان رضوي بطور رسمي در رشته شمشيربازي فعاليت دارند.
خبرنگار:حسين عباسي **منتشركننده: حسين كريم زاده
7495/1858