۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82297003
T T
۰ نفر
امكان دسترسي به سامانه هدايت تحصيلي دانش آموز در مدارس كشور فراهم شد

كرج - ايرنا - رئيس اداره مشاوره و امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش گفت كه براي نخستين بار در كشور امكان دسترسي دانش آموزان، اولياء و دبيران به سامانه فرآيند هدايت تحصيلي در سال تحصيلي 96-95 ويژه دانش آموزان پايه نهم در مدارس فراهم آمده است.

علي اصغر ايزدي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: اين امكان با هدف آشنايي دانش آموزان و اولياء با مراحل انتخاب رشته تحصيلي، شناخت بيشتر دانش آموزان با علائق، توانمندي و استعداد فردي و نقش آن در هدايت تحصيلي، هدايت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته آگاهانه و هدفمند، پيشگيري از انتخاب رشته اجباري و ايجاد شرايط مناسب براي دانش آموزان براي طي كردن فرآيند هدايت تحصيلي در فضايي آرام و بدون تنش در مدارس متوسطه دوره اول به وجود آمده است.
وي اظهار كرد: براي دسترسي آسان و بدون واسطه دانش آموزان و اولياء و حتي دبيران پايه نهم به سامانه هدايت تحصيلي دانش آموزان يك كد در اختيار آنها گذاشته مي شود تا در هر زمان و مكاني بتوانند به سامانه براي مشاهده و مطالعه مراحل هدايت تحصيلي دانش آموز مراجعه كنند.
وي با اشاره به نقش مهم و تاثيرگذار انتخاب رشته در آينده تحصيلي، شغلي، زندگي فردي و اجتماعي دانش آموزان، خاطرنشان شد: براي انتخابي آگاهانه و تعيين شرايط مناسب براي هر دانش آموز در فرآيند هدايت تحصيلي در طول سال تحصيلي از دانش آموزان پايه نهم متوسطه دوره اول آزمون هاي سه گانه روانشناحتي گرفته مي شود.
رئيس اداره مشاوره و امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش گفت: در سامانه هدايت تحصيلي براي مراحل مختلف هدايت تحصيلي پوشه كاري مشخص شده است كه دانش آموزان، اولياء و دبيران با كدي كه مشاور مدرسه در اختيار آنها قرار مي دهد مي توانند نتايج امتياز ها را در هر مرحله از فرآيند هدايت تحصيلي مشاهده كنند.
ابزدي ادامه داد: با توجه به اجراي طرح متوازن رشته اي در كشور پيش بيني شده كه 60 درصد دانش آموزان به سمت شاخه نظري و 40 درصد ديگر هم به شاخه فني حرفه اي و كاردانش هدايت شوند.
به گفته وي اميدواريم با اين امكان دانش آموزان و اولياء به سامانه هدايت تحصيلي در سال 96-95 در پايان سال شناخت كاملي نسبت به فرآيند هدايت تحصيلي پيدا كنند و به توصيه هاي مشاوران در زمينه انتخاب رشته توجه خاصي داشته و رشته تحصيلي خود را آگاهانه انتخاب كنند.
2819/1535خبرنگار: مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري