۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷
کد خبر: 82300253
T T
۰ نفر
رسانه، نقش موثري در پيشگيري و ايجاد امنيت پايدار در جامعه دارد

رشت - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي استان گيلان گفت: رسانه در دنياي امروز، در حوزه پيشگيري و ايجاد و تقويت امنيت پايدار در جامعه، نقشي موثر دارد.

سردار محمدرضا ميرحيدري عصر سه شنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز رشت، بيان داشت: خبرگزاري جمهوري اسلامي بدون نگاه هاي سياسي و اقتصادي، با همراهي و تعامل با پليس، نقش بسزايي در تثبيت امنيت ايفا مي كند.
وي با بيان اينكه دنياي امروز با گذشته بسيار متفاوت است، افزود: سايبر و فضاي مجازي، گوي سبقت را در همه بخش ها ربوده است و اين، نيازمند دقت فزون تري است.
فرمانده انتظامي گيلان با بيان اينكه حتي نظام هاي استكباري نيز با اين چالش مواجه شده اند، اظهار كرد: به همين دليل، نقشه هايي كه براي ديگران كشيده اند، امروز گريبانگير خودشان شده است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد رسانه ها و دستگاه ها مراقبت هاي لازم را انجام دهند، گفت: امنيت مان را مرهون بركات خون شهدا و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستيم و نبايد به آن كم توجهي كنيم.
سردار ميرحيدري ادامه داد: يكي از امتيازات ايرنا، اين است كه همواره نقش مثبتي در ارتقاء امنيت جامعه داشته است.
وي اضافه كرد: ايرنا با دقتي كه در انتخاب و انتصاب افراد دارد و نگاه ارزشي، همراه پليس بوده است.
سردار ميرحيدري تاكيد كرد: ايرنا در ارتباط با آسيب هايي اجتماعي كه در جامعه وجود دارد، فعال بوده و در كاهش آنها از تاثيرگذارترين رسانه ها محسوب مي شود.
وي از ايرنا خواست تا به بايدها و نبايدهايي كه پليس براي مصالح اجتماعي دنبال مي كند، بيش از پيش توجه داشته باشد.
وي تصريح كرد: هركدام از بخش هاي انتظامي، پليس هاي تخصصي دارند كه مي توانند در پرتو همكاري با ايرنا، در راستاي آگاهي مردم، اطلاع رساني و نقش آفريني كنند.
وي گيلان و مردم اين استان را بهترين ها در كشور دانست و خاطرنشان كرد: براي برآورده كردن مطالبات مردم بايد برنامه داشته باشيم.
همچنين معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي گيلان گفت: خبرگزاري ايرنا، منبع و مرجعي براي بسياري از رسانه هاي مكتوب و مجازي استان است.
سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه افزود: ايرنا هم فكر و همسوي پليس براي اطلاع رساني صحيح در راستاي ارتقاي آگاهي جامعه است كه اين تعاملات، بسيار سازنده هستند.
اميرحسين كبيري رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي گيلان نيز در اين بازديد، گزارشي از فعاليت هاي اين رسانه ملي در استان ارائه كرد.
وي ادامه داد: در دنياي امروز، رسانه در همه حوزه ها نقشي تاثيرگذار دارد و در حوزه امنيت و نظم بخشي به جامعه نيز، اين نقش با اهميت تر است.
وي افزود: نيازمند تدوين نظام رسانه اي جامعي هستيم تا از رهگذر آن، بتوانيم در فرآيند آگاهي بخشي و فرهنگ سازي، نقشي اثرگذار ايفا كنيم.
سردار ميرحيدري در خاتمه اين نشست، از بخش هاي مختلف خبرگزاري جمهوري اسلامي گيلان ديدن و با خبرنگاران ايرنا گفت وگو كرد.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7296/2007