معاون اول رئیس جمهوری : ورزش در همه عوامل كشور تاثیرگذار است

تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری گفت: ورزش علاوه بر ویژگی هایی كه دارد ، در جهات جدید با ویژگی هایی رو به روست كه در همه عوامل كشور اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری امروز -چهارشنبه- در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش و جوانان در هتل المپیك افزود: با توجه به ویژگی هایی كه ورزش دارد نیازمند سیاستگذاری مناسب است.
وی ادامه داد: بعد از ٣٨ سال اگر مطالعه و بررسی دقیق انجام دهیم، خواهیم دید كه در سیاست گذاری و بخش های مدیریتی و ساختاری چه عواملی موجب موفقیت و چه عواملی موجب عدم موفقیت شده است.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: وزارت ورزش از این امر مستثنی نیست؛ شاید به دلیل ویژگی هایی كه این وزارتخانه در حیطه ورزش و جوانان با تحولات روز به سرعت متحول می شود نیازمند بررسی دقیق است تا با نكته علمی این وزارتخانه به پیش برود.
جهانگیری با اشاره به اینكه جامعه جوانی داریم، گفت: فضای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی كشور باید فهم مهمی از این جامعه جوان و اقتضائاتی كه با آن رو به رو است داشته باشد.
وی افزود: باید سازو كاری توانمند طراحی كنند تا پاسخگوی نیاز جامعه جوان كشور باشد.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه كرد: نیازمند ساماندهی جامعه جوان هستیم . مسائل مرتبط با جوانان و تاثیرگذاری كه در كشور دارند آیا با سازوكارهای فعلی قابل اجرا هست یا خیر و آیا ساختار سازمان موجود جوانان با توجه به مطالبات دربخش جوانان پاسخگو می باشد.
وی گفت: آقای گودرزی در این زمینه بحث های زیادی را انجام دادند تا سازمان جوانان بار دیگر احیا شود و سازمان مستقلی تشكیل شود و باید آقای سلطانی فر این موضوع را بطور جدی دردستور كار قرار دهند.
جهانگیری تصریح كرد: جامعه جوانی كه امروز با آن مواجه هستیم سهم عمده ای از كشور دارند كه نیازمند برخورد مناسب است.
معاون اول رئیس جمهوری تاكید كرد: ورزش تاثیرگذارترین مسأله در موضوعات كشور است كه موجب نشاط، امید و تحرك می شود و امروز ورزشكاران به عنوان گروه های مرجع مورد توجه جامعه هستند.
جهانگیری افزود: ورزشكاران با اقداماتی كه انجام می دهند به جامعه ورزش، نشاط و امید می دهند و به عنوان سفیران جامعه و نمادهای اعتماد به نفس در میادین ورزشی حضور می یابند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: گودرزی آنچه در توان مدیریتی داشت برای اینكه ویژگیهای امید و تحرك بهتر انجام شود تلاش كرد ولی (این حوزه) نیازمند انسان پر نفس دیگری است كه ادامه مسیر را با سرعت پیش ببرد.
جهانگیری با بیان اینكه جوانان در میادین ورزشی افتخار زیادی كسب كردند كه تبریك می گوییم و امیدوارم در آینده شاهد افتخارات بیشتری باشیم گفت: به رغم همه محدودیت ها، دولت در حد وسع خود از این بخش حمایت خواهد كرد.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: گودرزی انصافا در طَی مسئولیت در وزارتخانه صادقانه تلاش كرد و آنچه در توان داشت در خدمت جامعه ورزش گذاشت.
جهانگیری تصریح كرد: آقای سلطانی فر هم مدیری توانمند و باسابقه مدیریتی مختلف بوده است و هر جا مسؤلیتی داشته (آنجا) شاهد تحول شده است.
در پایان این مراسم جهانگیری لوح تقدیر و هدایایی را به گودرزی اهدا كرد.
سیام**1053**3061**1449*خبرنگار: حمید شریفی كیا*انتشاردهنده: امیر كاردان راد