۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82308947
T T
۰ نفر
خادمان ابا عبدالله الحسین: برای زنده نگاه داشتن قیام كربلا به زائران خدمت می كنیم

اهواز – ایرنا – سالها از قیام عاشورای حسینی می گذرد اما عشق به ابا عبدالله الحسین(ع) روز به روز فزونی می یابد به گونه ای كه هر ساله این شور را در مراسم اربعین حسینی به وضوح می توان دید.

به گزارش ایرنا در مرز چذابه، پرچمهای بر افراشته قرمز ، سبز و مشكی در مسیر تردد به سمت پایانه مرزی راه را نشان می دهد؛ از دور صدای مداحی های گوناگون به گوش می رسد؛ صداهایی كه شنیدن اشعار آنها دل را به پرواز در می آورد.
ظرف دله قهوه و صدای استكان قهوه مرد موكب دار كه با زبان عربی زائران را دعوت به نوشیدن قهوه می نماید ، آن طرف تر مرد روحانی با در دست داشتن قرآن زائران را بدرقه می كند.
چای، میوه و خوراكی های دیگری در بین راه روی میزها توزیع می شود و خیلی ها از خستگی راه دور میز موكب مشغول خوردن چای معطر دارچین و لیموكه فضای اطراف میز را پر كرده بود ایستاده بودند و گپ می زدند.
در گوشه ای از مسیر كودكی روی زمین نشسته و سینی خرما را روی سر خود قرار داده و چند زایری كه عبور می كردند خرما برمی داشتند تا برای ادامه راه انرژی دریافت كنند.
به نیمه راه رسیدم شخصی به سرعت دوربین را از دستم گرفت و با اصرار بر روی صندلی نشاند و شروع به ماساژ دادن پاهایم كرد و زیر لب زمزمه كنان صلوات می فرستاد و لبیك یا حسین می گفت.
سید نصیب، مسئول موكب انصار در پایانه مرزی چذابه می گوید: حدود 10 روز است به مرز چذابه برای برپایی موكب آمده اند و با هزینه های شخصی و كمكهای مردمی داربست،چادر،موكت ،فرش و دیگر امكانات برپایی چادر را تهیه كرده ایم.
وی گفت: شور حسینی سال به سال در دل عاشقانش فزونی می یابد و مراسم اربعین حسینی هر سال بهتر و پر شورتر از سالهای قبل انجام می شود.
وی گفت: متراكم شدن جمعیت زائران حسینی ما را به ادامه خدمت رسانی به آنها مصمم تر و با انرژی تر می كند چرا كه معتقدیم با این كار قیام عاشورا را زنده نگاه می داریم.
موكب دار دیگر حاضر در مرز چذابه می گوید : یكی از نشانه های مسلمانان در شیعه، زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) است و تمام موكب داران با این هدف در این مسیر اقامت می كنند تا به زائران اربعین خدمت كنند .
حاج علی اكبر ساكن بستان است و اظهار می كند : از نیمه ماه صفر آمادگی برای برپایی موكب را به همراه جمعی از اهالی محل هماهنگ می كنیم تا در زمان آغاز راهپیمایی زایران شروع به خدمت رسانی كنیم .
وی اظهار داشت: مردم عرب غرب خوزستان با آغاز ماه محرم سیاه پوش عزای خاندان عصمت و طهارت می شوند و این عزاداری را تا پایان ماه صفر تداوم می بخشند.
وی گفت: اغلب افراد در مسیر حركت زائران حسینی حتی منازل خود را آماده برای پذیرائی از آنان می كنند تا مشقتهای مسیر بر آنان سهل شود و به راحتی بتوانند به كربلای معلی برسند.
وی گفت: عشق به حسین(ع) روز به روز افزایش می یابد و حجم بالای زائران در این مسیر موید این موضوع است و همین امر موكب داران منطقه را ترغیب كرده كه خدماتشان را به زائران اربعین حسینی افزایش دهند.
مدیر پایانه مرزی چذابه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می گوید: مرز چذابه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در 110 كیلومتری اهواز واقع است و زائران هشت استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان ، چهارمحال وبختیاری ، اصفهان و سمنان و یزد از این مرز تردد می كنند.
احسان نونژاد از افزایش تجهیزات پایانه مرزی چذابه گفت و اظهاركرد: پایانه چذابه هم اكنون مجهز به 16 گیت كنترل مدارك به صورت ثابت است كه با افزایش تردد زائران حسینی سالن شرقی و غربی با 13گیت آماده ارائه این خدمات است.
وی ادامه می دهد: برای جابه جایی زائران از پایانه مرزی تا توقفگاه جدید با سازمان اتوبوسرانی هماهنگ شده كه در ایام اربعین و پس از اربعین جابه جایی ها صورت گیرد.
حدود یك كیلومتر از بین جمعیت و موكب ها و زوار كه عبور كردم به خروجی و ورودی پایانه رسیدم آنجا بود كه از دور جاذبه حرم امام حسین ( ع) پای رفتن را از اراده من خارج كرده بود و از بین گیت های خروجی و كنترل روادید عبور كردم تا به در اصلی خروج از پایانه رسیدم؛ در دور دست حدود 700 متری مرزبانی و جمعیت زائران را می دیدم كه با پرچم های رنگی، پیر،جوان و كودك این مسیر را طی می كردند تا پا در مرز كشور عراق بگذارند و به دیدار ائمه اطهار و امام غریب در كربلا بروند.
7165/ 6064
خبرنگار: حمیدرضاترابی فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند
۰ نفر