۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82309407
T T
۰ نفر

اردبيل پايتخت عزاداري حسيني است

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82309407
اردبيل پايتخت عزاداري حسيني است

اردبيل - ايرنا - مديركل تبليغات اسلامي استان اردبيل گفت: اردبيل با داشتن شعرا و مداحان بنام و عزاداران پرشور بعنوان پايتخت حسيني در كشور شناخته مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام مهدي ستوده روز سه شنبه در نشست سالانه شاعران آئيني استان اردبيل كه با حضور پيشكسوتان ،استادان و شعراي عاشورايي در خانه معلم اردبيل برگزار شد افزود: شاعران اردبيل به عنوان چهره هاي ارزشي و نخبگان مذهبي در ترويج فرهنگ عاشورايي نقش بسزايي دارند كه با شعر خود شكوه و عظمت بزرگي به عزاداري حسيني بخشيده اند.
وي با بيان اينكه شاعران اردبيل باعث حضور پرشور مردم در عزاداري ها هستند افزود: تاثير گذارترين موضوع اصلي بحث عزاداري حضور مردم در مراسم عزاداري است كه جا دارد حضور مردم با همفكري بيشتر شعرا و مداحان در آئين هاي مذهبي افزايش يايد.
ستوده افزود:تبليغات اسلامي همواره حامي مداحان و شاعران بوده اما لازم است نهادها و دستگاه هاي ذي ربط ديگر هم در حمايت از برنامه هاي مذهبي ، مداحان و شاعران دريغ نكنند.
امير رجبي مدير حوزه هنري استان اردبيل هم در اين نشست افزود: دغدغه اصلي مسئولان و فعالان مذهبي استان حفظ جايگاه و شان اردبيل در شعر عاشورايي است كه متاسفانه در سال هاي اخير شعر آيئني هم در محتوا و هم در فرم و تكنيك تنزل يافته كه در صورت هم افزايي شاعران و مداحان با يكديگر مي توان اين خلاها را ازبين برد.
وي با بيان اينكه ضعف و نارسايي هاي شعر عاشورايي يك آفت است افزود:متاسفانه ضعفي كه در شعر عاشورايي در كشور مشاهده مي شود بنام اردبيل ثبت مي شود كه نياز است شاعران ضمن مشاركت با يكديگر به ارتقا محتوا وفرم و تكنيك شعر آييني اقدام كنند .
وي حمايت از شاعران و مداحان استان اردبيل را ضروري خواند و گفت: شاعران و مداحان شعر آييني شايسته تقدير هستند و لازم است دستگاه هاي مربوطه از اين قشر ارزشي حمايت كنند .
خبرنگار:يعقوب شاددل ** انتشاردهنده: عارف شيرزاد
7110/ 1257