۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82309729
T T
۰ نفر
رونمايي از كتاب بر شانه هاي ابري كوهستان در سوادكوه شمالي

ساري - ايرنا - كتاب ' بر شانه هاي ابري كوهستان ' روز سه شنبه با حضور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران ، مسئولين شهرستاني و دوست داران شعر و ادب در سوادكوه شمالي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين كتاب گزيده اي از اشعار شاعران سوادكوهي است كه توسط ' جابر خانلري ' از شاعران سوادكوهي جمع آوري شده است.
در اين آئين 2 تن از شاعران سوادكوهي اشعاري به زبان مازندراني براي حاضران قرائت كردند.
همچنين در اين مراسم از پيشكسوتان و دوستداران كتاب با اهداء لوح قدرداني شد.
كيوان ملكي دبير انجمن ادبي قلم شمال هم در آئين گفت : كتاب بر شانه هاي ابري كوهستان گزيده اي از اشعار شاعران متولد سوادكوه است كه جمع آوري و منتشر شده است.
وي با بيان اينكه شعر سوادكوه به عنوان جريان مدرن در سه دهه اخير رخ نموده و شاعران توانمندي هم اكنون در اين زمينه فعاليت دارند ، افزود : مي توانيم در اين زمينه از شاعراني از قبيل ذبيح الله ذبيحي ، استاد حيدري ، علي حسن نژاد ، مهران نوري و مريم رزاقي نام ببريم كه جريان تازه اي را در شعر مازندران به وجود آورده اند.
دبير انجمن ادبي قلم شمال گفت : تمامي فرهيختگان داراي خواسته هاي ادبي فراواني هستند و بسياري از شاعران پژوهشگر در حوزه شعر و ادب فعاليت گسترده اي داشته اند.
ملكي به ظرفيت منطقه سوادكوه و رونمايي از كتاب اشاره كرد و اظهار داشت : به خاطر جريان اسطوره اي كه در سوادكوه حاكم است ، رونمايي از كتاب ها مي تواند راهگشايي براي نو آمدگان و مخاطبان شعر و ادب باشد.
كيوان ملكي از شاعران مازندراني از منطقه سوادكوه است . تاكنون از وي سه كتاب به نام هاي ' تخت چوبي خواب درخت مي بيند ' ، ' شكوفه اي براي سيب شدن تقلا مي كند ' و ' دنيا فقط به ديدن تو مي ارزيد ' منتشر شده است.
چهارمين كتاب اين شاعر مازندراني هم با عنوان ' صداي خنده ات را كم نكن ' در دست چاپ است.
خبرنگار : مونا معيني كوچكسرائي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7334/1654