به گزارش ايرنا ، يك منبع آگاه روز چهارشنبه در شركت مخابرات هرمزگان اعلام كرد : به نظر مي رسد اداره كل زيرساخت هرمزگان قصد داشته با هدف ارتقاي سيستم نرم افزار جديد نصب كند اما اين نرم افزار نتوانسته مشكل اختلال ، قطعي و كندي شبكه ديتا را برطرف كند.
وي افزود: در پي اين اقدام به طور مرتب مردم با شركت مخابرات هرمزگان تماس گرفته و از ناتواني شركت زيرساخت در ارائه خدمات مناسب و با كيفيت گلايه مي كنند.
در همين زمينه خبرنگار ايرنا با بهنام ميرزاخاني معاون اداره كل زيرساخت هرمزگان تماس گرفت كه وي در پاسخ گفت : صحت قطع شدن فيبرنوري اين شركت در يكي از محورهاي ارتباطي را از اطلاع دهنده جويا شويد و ايرنا بايد بداند نبايد اينگونه سؤال بپرسد.
سؤال خبرنگار ايرنا اين بود كه فردي طي تماسي تلفني با اين خبرگزاري اعلام كرده يكي از خطوط فيبر نوري هرمزگان قطع شده است آيا اين صحت دارد يا خير.
اين درحالي است كه شمار زيادي از شهروندان از شهرستانهاي هرمزگان با ايرنا تماس گرفته و گلايه از قطعي و كندي شبكه اينترنت داشتند و اعلام كردند فعاليت اموري كه به اينترنت مربوط است با مشكل مواجه شده است.
از سوي ديگر هنوز مردم اطلاعي از اينكه چه ارگاني مسئول پاسخي اين موضوع است ندارند و بر حسب عادت به ايرنا و شركت مخابرات تماس مي گيرند درحاليكه مسئوليت اصلي برعهده اداره كل زير ساخت و نظارت هم برعهده اداره كل تنظيم مقررات راديوي بوده و به هنگام بروز مشكل حتي به خبرنگار ايرنا كه با هدف كمك به امور تماس گرفته خودداري مي كنند.
دو هفته گذشته نماينده مردم شرق هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار هرمزگان درنشست شوراي اداري و در حضور وزيرارتباطات وفن آوري اطلاعات به كندي و نبود شبكه ديتا در برخي از نقاط استان گلايه كرده و خواستار رسيدگي شدند.
3219/ 6048
خبرنگار : عزت الله معمارباشي ** انتشار دهنده : خليل تنيده
بندرعباس-ايرنا- درپي نصب يك نرم افزار جديد بر روي شبكه ديتا شركت ارتباطات زيرساخت هرمزگان اختلال و مشكل ارتباطي در اين استان ايجاد شد و گلايه كاربران درپي داشت.