۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۶
کد خبر: 82311874
T T
۰ نفر

آغاز سوگواره تعزيه خواني در گناباد

۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۶
کد خبر: 82311874
آغاز سوگواره تعزيه خواني در گناباد

گناباد- ايرنا- هفتمين سوگواره تعزيه خواني گناباد چهارشنبه شب با اجراي مراسم تعزيه و شبيه خواني گروههاي نمايشي آغاز به كار كرد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد در حاشيه اين سوگواره به خبرنگار ايرنا گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره بيان حماسه عاشورا و انتقال پيام آن با استفاده از ظرفيت هاي مردمي و گسترش فرهنگ و هنر عاشورايي است.
حميدرضا مهدوي افزود: تعزيه از جمله هنرهاي نمايشي بومي ايرانيان است كه هدف از اجراي آن نمايش نمادين واقعه جانسوز كربلا و مصيبت‌هاي وارده بر امام حسين (ع) و ياران آن حضرت است.
وي اظهار كرد: هفتمين سوگواره تعزيه خواني گناباد با حضور گروههاي تعزيه خوان از مناطق خيبري، باغسياه ، قوژد وزيبد در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد براي عموم علاقمندان برگزار مي شود.
شهرستان گناباد داراي 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت و فرهنگي و هنري و آموزشگاههاي آزاد هنري، سينما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي، 11 كانون آگهي و تبليغات، 11 نشريه محلي و چاپخانه، چهار پايگاه اطلاع رساني داراي مجوز، دو شركت سينمايي و 89 كانون فرهنگي و هنري مساجد است.
اين سوگواره با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن هنرهاي نمايشي ، موسسه فرهنگي هنري نينوا و كانون بسيج هنرمندان گناباد تا 29 آبان ماه به مدت 4 شب با اجراي تعزيه گروه هاي نمايشي مختلف ادامه خواهد داشت .
7545/ 2095/ 6012 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار: علي حيدر شاه حسيني