۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82312288
T T
۰ نفر
اعزام بیش از چهار هزار زائر خراسان جنوبی با ناوگان عمومی به مراسم اربعین حسینی

بیرجند - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: چهار و 43 زائر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در مراسم اربعین حسینی كه در عتبات عالیات برگزار می شود، به گذرگاه های مرزی اعزام شدند.

به گزارش روز پنجشنبه اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، محمد مهدی حسینی افزود: از این تعداد 2 هزار و 467 نفر به مرز چذابه، یكهزار و 376 نفر به مرز مهران و 200 زائر به مرز شلمچه اعزام شدند.
وی گفت: اعزام این زائران با 99 دستگاه اتوبوس از شهرستان های بیرجند، قاینات، فردوس، سرایان، خوسف، بشرویه و طبس انجام شد كه نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد ناوگان حدود 50 درصد رشد داشته است.
حسینی اظهار كرد: علاوه براین 85 دستگاه انواع باری و رانندگان استان برای جابه جایی تجهیزات و امكانات موكب های خدمت رسانی در اختیار ستاد عتبات عالیات استان هستند.
وی گفت: در راستای خدمت رسانی به زائران هماهنگی لازم با انجمن صنفی شركت های مسافری استان برای برگشت زائران با ناوگان عمومی انجام شده است.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی هم روز دوشنبه 24 آبان ماه از ثبت نام 8 هزار و 300 زائر استان برای شركت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: با توجه به نزدیك شدن به ایام اربعین حسینی، 90 درصد زائران به عتبات عالیات اعزام شدند.
ابوالفضل نوفرستی با بیان اینكه تمام زائران ثبت نام شده در سامانه سماح، ویزای خود را دریافت كردند افزود: 30 درصد جمعیت زائران را بانوان تشكیل می دهند.
وی بیان اینكه اعزام زائران استان به عتبات عالیات از 16 آبانماه جاری آغاز شده است، گفت: ثبت نام در سامانه سماح با توجه به استقبال مردم تا 28 آبان تمدید شده است.
6054* تنظیم و انتشار: مریم پنجابی*