۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳
کد خبر: 82313103
T T
۰ نفر
ادامه پیام های تسلیت؛ مرضیه دباغ مبارزی انقلابی و الگوی زن مسلمان كنشگر

تهران- ایرنا- پیام های تسلیت مقامات و شخصیت های سیاسی و اجتماعی در پی درگذشت مرضیه حدیدچی(دباغ) بانوی مبارز انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد كه وجه مشترك آن ها توصیفی از مبارز و خستگی ناپذیر بودن این مرحومه در راه آرمان های انقلاب است.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار پیامی درگذشت یار دیرین انقلاب، امام و رهبری را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مردم انقلابی استان همدان و همرزمان آن فقیده سعیده تسلیت گفت.
در بخشی از پیام سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، آمده است: خانم دباغ مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر، پاسداری آماده ی جانبازی و شهادت، رزمنده ای شجاع و دلاور، نماینده ای مردمی، امین و دلسوز، استادی عالم، عامل و عاشق و دلباخته ای بود كه زینب وار در طریق حسینی گام برداشت و در آستانه اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در جوار رحمت الهی آرام و قرار گرفت.

**پیام تسلیت نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پی درگذشت مرحومه «مرضیه حدیدچی» پیام تسلیتی صادر كرد.
در بخشی از پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی آمده است: خانم مرضیه حدیدچی؛ بانوی مكرمه ای كه در دوران قبل از انقلاب مبارزات و فعالیت های سیاسی و انقلابی چشمگیری در داخل و خارج از كشور جهت دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی داشته و در این مسیر در برابر شدیدترین شكنجه ها در زندان های ساواك و سختی های بی شمار ایستادگی و در همراهی با امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی تلاش های شایانی كردند و پس از انقلاب نیز فعالیت های ارزشمند این بانوی محترم در عرصه های مختلف همچون دفاع از امنیت و مرزهای كشور، مسئولیت در سپاه پاسداران، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و سایر عرصه های سیاسی و اجتماعی ستودنی است.

** پیام تسلیت معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز در پیامی درگذشت مبارز نستوه دوران انقلاب، خانم مرضیه حدیدچی را تسلیت گفت و افزود: خبر درگذشت مبارز نستوه دوران انقلاب مرضیه حدیدچی (دباغ) موجب تاثر و تالم شد.
شهیندخت مولاوردی یادآور شد: این بانوی بزرگوار كه عمر پر بركت و پر ثمر خود را مصروف تحقق شعارها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی كرد، لحظه ای از پای ننشست و به نمادی برای زنان مسلمان كنشگر تبدیل شد.

** پیام تسلیت دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی
بر پایه این گزارش، در پیام تسلیت الهام امین زاده آمده است: درگذشت بانوی مومنه و با فضیلت عرصه مبارزه و مقاومت كه به عنوان یك زن ایرانی مسلمان در عرصه مبارزه و ایثار، همراه و سفیری گرانقدر برای انقلاب اسلامی و الگویی از كارآمدی و باورپذیری برای بانوان ایران عزیز بود را تسلیت عرض كرده و از درگاه ربوبی برای آن فقیده سعیده غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شكیبایی خواستارم.

**پیام تسلیت معاون امور مجلس رئیس جمهوری
همچنین حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری نیز در پیام خود با تجلیل از شخصیت خانم دباغ و خدمات طولانی این بانوی مبارز و مجاهد در عرصه های مختلف، درگذشت این بانوی مبارز و مجاهد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت حضرت امام(ره)، خانواده مكرم آن مرحوم و دوستان و همرزمان شان تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: این بانوی خستگی ناپذیر در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی به رغم تحمل زندان و شكنجه های طاقت فرسا، دست از آرمان های خود و خط نورانی امام راحل (ره) برنداشت و به شخصیتی مثال زدنی بویژه در میان زنان ایران اسلامی تبدیل شد.

**پیام تسلیت ناجا
نیروی انتظامی نیز با صدور پیامی درگذشت مرحوم دباغ را تسلیت گفته و آورده است: خانم حدیدچی؛ بانوی بزرگواری كه پیش از انقلاب كارنامه درخشانی در مبارزه و مقاومت داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در هر سنگری منشا خیر و بركت بود و حیات خویش را وقف آرمان های نظام و انقلاب كرد و هیچ گاه در این مسیر از پای ننشست.

**پیام تسلیت معاون اجرایی رییس جمهوری
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری هم با ارسال پیام تسلیت، نوشت: رحلت تأسف بار بانوي نستوه مجاهد شیر زن مسلمان انقلابي ایران زمین حاجیه خانم مرضیه حدیدچي دباغ را بهمه ي ملت ایران و جامعه بزرگ زنان آزاده جهان و خصوصاً خانواده آن بانوي بزرگوار تسلیت عرض می كنم و علو درجات این زن شایسته و شجاع را از درگاه احدیت مسئلت دارم .
**پیام تسلیت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور
حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نیز پیام تسلیتی صادر كرد كه در آن آمده است: بانوی شجاع، باایمان و حق طلبی كه از عنفوان جوانی، عفیفانه در خدمت به آرمان های نهضت نورانی امام راحل عظیم الشان(ره) كوشید و با اعتقاد راسخ به منشای مقدس حضرت روح الله(رض)، همچون زنان مومنه صدر اسلام، از همه هستی اش برای تحقق ارزش های والای مكتبی گذشت.
وی افزوده است: اینجانب مصیبت درگذشت بانوی مقاوم و ولایتمدار خانم مرضیه دباغ(رضوان الله علیها) را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله) و ملت عزیز ایران بالاخص خانواده مكرم و صبورشان، تسلیت و تعزیت می گویم و از خالق متعال برای آن مادر فرزانه انقلاب، علو درجات و حشر با حضرت صدیقه طاهره(علیهاسلام) را مسالت می دارم.

**پیام تسلیت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
معصومه ابتكار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم درگذشت مرضیه دباغ، بانوی مجاهد، نمونه استقامت و فداكاری، به خصوص به جامعه بانوان كشور تسلیت گفت.
در پیام ابتكار آمده است: خانم مرضیه دباغ، مبارز خستگی ناپذیر با زخم های عمیق از شكنجه زندان های ستم شاهی، عمری را سربلند زندگی كرد. او یار امام (ره) و نماینده ویژه ایشان در هیات اعزامی به اتحاد جماهیر شوروی سابق برای دیدار با گورباچف، از بنیانگذاران سپاه پاسداران، نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی بود؛بی ادعا و پرثمر.
وی افزوده است: یادش همواره در تاریخ ایستادگی و تلاش زنان این سرزمین باقی خواهد ماند.
مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی كه در سال 1318 در همدان دیده به جهان گشود، صبح پنجشنبه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت .
مرحومه دباغ از زندانیان سیاسی، فعال مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان و از نمایندگان سه دوره مجلس شورای اسلامی بود.
عضویت در شورای مركزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و تدریس واحد معارف اسلامی در دانشگاه علم و صنعت از دیگر فعالیت های این فقید سعید به شمار می آید.
مرحوم دباغ كه نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یكی از سه نماینده‌ای بود كه 11 دی 1367 پیام امام خمینی (ره) را به میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیری شوروی سابق رساند.
اجتمام**3229**1429تنظیم: حنانه شفیعی**انتشاردهنده:محسن طاهرزاده
۰ نفر