۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹
کد خبر: 82314951
T T
۰ نفر
نظارت بهداشتي وزارت بهداشت بر سلامت زائران اربعيني ورودي به كشور

اهواز - ايرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:با توجه به تردد زائران اربعين از مرزهاي كشور به ويژه گذرگاه مرزي چذابه، كنترل بهداشتي، ايمني و درماني زائران ضروري است.

محمد حاجي آقاجاني شنبه در سفر به خوزستان و مرز چذابه و بازديد از روند ارائه خدمت به زائران اربعين حسيني در گفت و گو با ايرنا گفت:خدمت رساني در مرزچذابه به زائران اربعين حسيني به نحو مطلوب در حال انجام است و در ارائه خدمت به زائران اربعين حسيني كمبودي نيست.
وي ادامه داد:در پايگاه درماني و اورژانس مستقر در مرز چذابه خدمات بهداشت و درماني كامل ارائه مي شود و گروه بهداشت پايگاه بر ورود افراد به مرزها نظارت مي كنند و در صورت مشاهده مشكلات تنفسي يا گوارشي، نمونه گيري و آموزش لازم به هموطنان ارائه مي شود و چنانچه درماني لازم باشد، اقدامات درماني ارائه مي شود.
آقاجاني افزود:نيروهاي اورژانس مستقر در مرز چذابه با داشتن امكانات بهداشتي و درماني نظير اتوبوس آمبولانس، آمبولانس، تجهيزات پزشكي، آزمايشگاه و دندانپزشكي سيار، تزريقات، پزشك و دارو آماده خدمت رساني به زائران ورودي به كشور هستند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:بيماران فراواني به اين مركز مراجعه كرده اند و خدمات نيز به خوبي در حال ارائه مي باشد و چنانچه بيمار نياز به بستري داشته باشد، به سوسنگرد اعزام مي شود.
آقاجاني نبود مسير اورژانسي براي دسترسي اين پايگاه اورژانس در مرز چذابه به بيمارستان سوسنگرد را از ضرورت هاي ارائه خدمت بهتر به بيماران خواند.
به گزارش ايرنا پايگاه بهداشت و درمان مستقردر در پايانه مرزي چذابه، سال جار ي اتاق عمل سيار، اتوبوس دندانپزشكي و درمانگاه مامايي راه اندازي كرده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز شنبه در سفر به خوزستان و مرز چذابه از روند ارائه خدمات بهداشتي و درماني به زائران عتبات عاليات بازديد كرد.
در اين سفر، ايدني رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز و جمعي از مسئولان محلي در اين سفر، آقاجاين را همراهي كردند.
7165/6125
خبرنگار:حميدرضا ترابي فرد ** انتشار هنده:سيدبهادر حسيني
كانلا خبري ايرنا خوزستان : irnaahvaz@