۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82316048
T T
۰ نفر
تشديد سرما و يخبندان در استان يزد/ احتمال بارش از شنبه

يزد - ايرنا - كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي يزد اعلام كرد: سرما و يخبندان كه از شنبه هفته جاري در اين استان آغاز شده طي روزهاي آينده بر شدت آن افزوده شده و همچنان تا آخر هفته ميهمان مردم اين خطه خواهد بود.

محمد رضا شيرغلامي روز دوشنبه به ايرنا گفت: سرما و يخبندان در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري به اوج خود مي رسد.
به گفته وي با حاكميت توده هواي سرد و پرفشار بر روي كشور طي روزهاي اينده شاهد كاهش بيشتر دما و شدت گرفتن سرما و يخبندان در اغلب نقاط استان خواهيم بود.
وي با بيان اينكه دماي هوا در شهر يزد در 24 ساعت گذشته بين پنج تا 13 بوده اظهار داشـت: پيش بيني مي شود امروز دماي هواي يزد در گرمترين ساعات به 10، فردا به هشت و روز چهارشنبه به 5 برسد.
شيرغلامي اضافه كرد: همچنين دماي هواي شهر يزد در سردترين ساعات، امشب به منفي يك، فردا شب به منفي سه و چهارشنبه شب به منفي پنج مي رسد ضمن آنكه دما در مناطق كوهستاتي به منفي 12 خواهد رسيد.
وي سردترين نقطه استان در 24 ساعت گذشته را طزرجان تفت و ندوشن با منفي هشت و گرمترين نقطه مروست خاتم با دماي 17 اعلام كرد، همچنين دماي هوا در دهبالا و گاريز هم به ترتيب منفي هفت و منفي 5 اعلام شده است.
كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي يزد در ادامه اظهار داشـت: از اوايل هفته آينده موجي از جنوب غرب كشور وارد كه پيامد احتمالي آن در روزهاي شنبه و يكشنبه در برخي نقاط استان بارندگي و بويژه در ارتفاعات خواهد بود.
وي يادآور شد: از شنبه آينده از شدت سرما كاسته شده و دماي هواي استان چند درجه افزايش خواهد يافت.
6197 تهيه و انتشار: محمد حسين فلاح تفتي