۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82321719
T T
۰ نفر
8200 زائر پیاده تربت حیدریه پای در راه زیارت مشهدالرضا

تربت حیدریه - ایرنا- 8200 زائر پیاده از شهرستان تربت حیدریه برای شركت در آیین های عزاداری آخر ماه صفر راهی مشهدالرضا (ع) شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت حیدریه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد:
این زائران خواهر و برادر در قالب 52 كاروان از مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان در چند روز اخیر راهی مشهد مقدس شده اند.
حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان گفت: 100 تن از این كاروانیان روحانیان و طلاب، 200 نفر مددجویان اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی و بقیه از سایر اقشار هستند كه مسیر 150 كیلومتری تربت حیدریه تا مشهد را طی پنج روز خواهند پیمود.
وی با اشاره به قرار گرفتن تربت حیدریه در حدفاصل استانهای جنوبی كشور با مشهدالرضا (ع) به میزبانی مردم این خطه از زائران پیاده و سواره دیگر استانها اشاره كرد و گفت: در این ایام بیش از 70 هزار زائر پیاده از شهرهای جنوبی كشور از این مسیر گذر می كنند.
حجت الاسلام فاطمیان افزود: مردم، خیرین و برخی نهادهای خدمت رسان این شهرستان برای خدمات رسانی به زائران رضوی مبادرت به برپایی موكب ها و ایستگاه های صلواتی و نیز امكانات سكونتی برای این زائران كرده اند.
وی آستان مقدس احمدالرضا(ع)، بقعه متبركه بی بی حسنیه، روستای منظر بخش مركزی، روستاهای حشمت آباد و اسدآباد جلگه رخ را از مناطق آماده سازی شده برای اسكان و پذیرش زائران برشمرد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132