۶ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82322607
T T
۰ نفر
درخواست بالگرد براي نجات افراد گرفتار در جنگل هاي برفي نوشهر

نوشهر- ايرنا - رئيس جمعيت هلال احمر نوشهر گفت : براي نجات دستكم 10 نفر از افراد گرفتار در جنگل هاي پوشيده از برف اين شهرستان درخواست اعزام يك فروند بالگرد شده است.

دستكم 10 نفر از افراد از سه روز پيش تاكنون در ارتفاعات جنگلي منطقه كشكسرا ، چلندر و نجارده نوشهر در محاصره برف قرار گرفتند.
اميرحسين عسگر زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : طي مكاتبه اي كه از روز گذشته با جمعيت هلال احمر مازندران صورت گرفته است قرار شد با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه ، امروز يك فروند بالگرد براي نجات افراد محاصره شده در برف به اين شهرستان اعزام شود.
وي اظهار داشت : با اينكه روز گذشته يك فروند بالگرد به اين شهرستان اعزام و چندين بار گشت هاي هوايي نيز بر فراز جنگل هاي كشكسرا ، چلندر و نجارده انجام داد ولي به علت پوشيده بودن جنگل ها از برف و عدم ديد كافي موفق به شناسايي و نجات اين افراد مفقودي نشده است.
عسكرزاده با بيان اينكه ارتباط تلفني با افراد گرفتار در برف اين جنگل ها برقرار است ، ادامه داد : براي رفع مشكل گرسنگي اين افراد ، بسته هاي مواد غذايي نيز در مناطقي از اين جنگل ها ، از طريق بالگرد براي آنان ارسال شده است.
رئيس جمعيت هلال احمر نوشهر در ادامه از نجات سه نفر از افراد در جنگل هاي چوسرا حوالي روستاهاي بين بركن كجور خبرداد و گفت : اين افراد روز گذشته با ايجاد پل هوايي توسط بالگرد در جنگل هاي اين منطقه از محاصره برف نجات يافتند.
بارش برف از دوشنبه شب هفته پيش در مازندران آغاز شد و تا پنجشنبه شب ادامه داشت . ارتفاع برف در عرصه هاي جنگلي بالادست به حدود يك متر و نيم و در مناطق جلگه اي نيز به حدود يك متر رسيد.
شهرستان نوشهر در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: مهراب زكي پور كينجي **انتشاردهنده:سيد محسن حسن نيا
7078/ 1602/1899