۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82322926
T T
۰ نفر
كمبود دارويي در شهرهاي شمال خوزستان وجود ندارد

دزفول - ايرنا - معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي دزفول گفت:با تامين داروي مورد نياز بيماري هاي فصل پائيز و زمستان ، در شهرهاي شمال خوزستان كمبودي از نظر دارويي وجود ندارد.

داوود سلمانپور روز شنبه به خبرنگار ايرنا افزود:با توجه به تجربه سالهاي گذشته با كاهش دما و شيوع برخي بيماري ها مانند آنفولانزا از 2 ماه پيش اقدام به تامين داروهاي لازم سرماخوردگي و آنفولانزا صورت گرفته و در اين خصوص هيچ مشكلي در بيمارستان هاي دزفول ،نظام مافي شوش و گتوند زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي دزفول وجود ندارد.
وي افزود:در حال حاضر داروهاي مورد نياز از جمله سرم و داروهاي تزريقي در كليه بيمارستان هاي شمال خوزستان و درمانگاه هاي شبانه روزي تامين شده و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي دزفول همچنين گفت:بازرسي مشترك با حضور بازرسان اداره صنعت ،معدن و تجارت ،پليس فتا و تعزيرات حكومتي در خصوص مبارزه با قاچاق انجام شده و در 2 ماه اخير نيز مقاديري برنج قاچاق كشف و ضبط شد و چند نفر نيز در اين خصوص دستگير شدند كه پرونده آنها در دادسرا در حال بررسي مي باشد.
سلمانپور در خصوص قاچاق برخي محصولات غذايي مانند كنسرو و توزيع در بازار نيز گفت: برخي كالاها كه در كشورهاي توليد كننده نيز اجازه مصرف ندارند بعضا در بازار عرضه مي شوند كه در اين رابطه از شهروندان در خواست مي شود هر گونه كالاي قاچاق را گزارش دهند تا برخورد لازم صورت گيرد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي دزفول در خصوص عرضه لبنيات محلي نيز گفت:لبنيات و مواد پروتئيني از جمله موادي هستند كه بصورت مرتب مورد بازرسي كارشناسان بهداشتي قرار مي گيرند.
وي همچنين از اطلاع رساني ضعيف شهروندان دزفولي در خصوص عرضه مواد غذايي غير قابل مصرف و فاسد در بازار اين شهر گله كرد و افزود:شهروندان دزفولي موارد تخلف در عرصه مواد غذايي را گزارش نمي دهند در صورتي كه شهروندان ديگر استانها در صورت مشاهده كالاي غير مرغوب و فاسد سريعا اطلاع رساني كرده و مورد را پيگيري مي كنند لذا از مردم دزفول تعامل و همكاري بيشتري در اين رابطه انتظار است.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه