سرپرست حوزه هنري آذربايجان غربي: هنر نقاشي بيش از همه نيازمند نگاه حرفه اي است

اروميه - ايرنا - سرپرست حوزه هنري آذربايجان غربي گفت: هنر نقاشي براي توسعه حرفه اي در جامعه، بيش از همه نيازمند نگاه حرفه اي است و بايد رويكرد جامعه به اين هنر ارزنده تغيير يابد.

احد هوشمند قره باغ عصر روز شنبه در آيين اختتاميه دومين نمايشگاه نقاشي هاي كوچك اروميه افزود: هنري كه مبتني بر ارزش هاي اخلاقي و انساني باشد، همواره پايدار و جاودانه است و هنر نقاشي نيز در اين خصوص، جزو هنرهاي سرآمد به شمار مي رود.
وي از برنامه ريزي حوزه هنري براي حمايت جدي از هنرمندان رشته هنرهاي تجسمي خبر داد و اظهار كرد: در اين بخش، از هنرمنداني كه در راستاي اعتلاي فرهنگ جامعه با استفاده از هنر مفهومي تلاش كنند، با همه توان حمايت مي كنيم.
وي اضافه كرد: برگزاري نمايشگاه هاي مختلف و در معرض ديد قراردادن آثار فاخر هنري از جمله برنامه هاي حوزه هنري براي كمك به هنرهاي تجسمي است.
به گزارش ايرنا، دومين نمايشگاه نقاشي هاي كوچك كه 26 آبان ماه گذشته با شعار ' آثاري كه ارزش آنها را ابعادشان تعيين نمي كنند' با حضور هنرمندان و جمعي از مسئولان فرهنگي و هنري آذربايجان غربي در نگارخانه حوزه هنري استان در اروميه افتتاح شده بود، امروز (شنبه) به كار خود پايان داد.
در اين نمايشگاه 163 اثر نقاشي از هنرمندان استان هاي سيستان و بلوچستان، البرز، تهران، زنجان، آذربايجان شرقي، كرمان، يزد و آذربايجان غربي در ابعاد حداكثر 35 سانتيمتر به نمايش درآمد.
اين آثار از ميان 451 اثر رسيده به دبير خانه نمايشگاه انتخاب شده بود.
در آيين اختتاميه اين نمايشگاه در بخش ورك شاپ نقاشي، مينا جلالي فراهاني از اروميه و مريم اسماعيل زاده از زنجان به عنوان هنرمندان برتر معرفي شدند.
در بخش نمايشگاه نقاشي نيز سميه محسني و رضا رحماني از اروميه، مينا پوركمال زاده از كرمان و محمد باقر اشرفيان بناب از تهران به عنوان هنرمندان برترانتخاب شدند.
همچنين جايزه نقاشي اروميه اين دوره به لعيا مقدم استعداد جوان اين نمايشگاه از شهرستان اروميه تعلق گرفت.
به گزارش ايرنا، نخستين دوره نمايشگاه نقاشي هاي كوچك آبان ماه سال گذشته در نگارخانه حوزه هنري آذربايجان غربي برگزار شده بود.
نگارخانه حوزه هنري آذربايجان غربي سالانه ميزبان دهها نمايشگاه شهري، استاني، ملي و بين المللي است.
اين نگارخانه يكي از سه نگارخانه شهر اروميه به شمار مي رود.
* مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي**انتشاردهنده: صابر چهرقاني