۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82324431
T T
۰ نفر
تشييع پيكر مطهر هفت شهيد دوران دفاع مقدس در تبريز

تبريز - ايرنا - پيكر پاك و مطهر هفت شهيد دوران دفاع مقدس از مناطق عملياتي فاو، مجنون و فكه صبح امروز / يكشنبه / با حضور مردم مومن و متدين در تبريز تشييع شد.

به گزارش ايرنا، مراسم تشييع پيكرهاي اين شهدا كه در جريان عمليات هاي خيبر، والفجر يك و والفجر 8 به درجه رفيع شهادت نائل گشته اند، در ميان حزن و اندوه و بر دوش اقشار مختلف مردم تبريز با نداهاي يا حسين (ع) و يا زهرا (س) برگزار شد.
پيكرهاي شهداي گمنام پس از اقامه نماز توسط آيت الله محمدتقي آل هاشم امام جمعه موقت تبريز در ميدان ساعت، به محل هاي از قبل تعيين شده براي تدفين منتقل شدند.
بر اين اساس پيكر دو شهيد گمنام در شهر بخشايش، دو شهيد در تسوج، دو شهيد در صوفيان و پيكر يكي از شهدا نيز در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي آذربايجان شرقي واقع در اتوبان شهيد كسائي در تبريز به خاك سپرده مي شوند.
با تدفين پيكر اين شهدا، آذربايجان شرقي مفتخر به وجود 179 شهيد گمنام در 47 نقطه استان خواهد بود.
به گزارش ايرنا، استاندار آذربايجان شرقي در مراسم تشييع پيكرهاي هفت شهيد دوران دفاع مقدس، با بيان اينكه جايگاه شهداي گمنام در ميان ساير شهداي دوران دفاع مقدس خاص است، گفت: اين شهداي مظلوم تا آخرين توان خود در راه دفاع از كيان ميهن اسلامي در مقابل رژيم بعث عراق جنگيدند و مزد اين فداكاري را با شهادت از خداي خود گرفتند.
اسماعيل جبارزاده اظهار كرد: اين جوانان سفر كرده در سخت ترين عمليات ها جان در طبق اخلاص گذاشته و از آرمان ها و اهداف عالي انقلاب و اسلام دفاع كردند و امروز ما بايد ميزبانان خوبي براي آنها باشيم.
وي، تدفين اين شهداي گمنام در اقصي نقاط استان را عاملي مهم و موثر براي زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا و ايثارگران دوران دفاع مقدس دانست و افزود: وجود مزار مبارك شهداي گمنام روحيه ايثار و اخلاص را در ميان مردم بيشتر مي كند.
خبرنگار: سيديحيي مرتضائي ** انتشاردهنده: محمد رستگار
3038/6183
۰ نفر