۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82324931
T T
۰ نفر
تقدير از نقش رسانه ها در گسترش فرهنگ وقف در كشور

كرج - ايرنا - رئيس اداره اوقاف وامورخيريه شهرستان ساوجبلاغ گفت كه وقف ريشه در فرهنگ اسلامي و ايراني ما دارد و بايد از اصحاب رسانه به دليل كمك براي ترويج سنت حسنه وقف قدرداني كرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محسن سراغي روز يكشنبه در نشست خبري كه به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن عرض خيرمقدم و تبريك آغاز دهه وقف و تشكر از اقدامات انجام شده در حوزه وقف و بقاع متبركه، با اشاره به وظايف اداره اوقاف كه تشويق مردم براي گسترش سنت حسنه وقف، گفت: در بحث وقف و موقوفات متولي اصلي و بدنه آن اوقاف و امور خيريه مي باشد و با توجه به اينكه وقف پيشينه اي ديرين دارد، مردم و جامعه بايد از بركات وقف آگاهي داشته باشند و از آن بهره ببرند.
حجت الاسلام سراغي گفت: 33 مورد وقف طي سال جاري در اين شهرستان به ثبت رسيده است.
وي ظهار داشت:ارزش موقوفات منفعتي امسال اين شهرستان چيزي بالغ بر 30 ميليارد ريال بوده است.
سراغي اظهار داشت: ازجمله نيات موقوفه در اين شهرستان ترويج فرهنگ ازدواج به ارزش 2 ميليارد و 500 ميليون ريال در شهرك افشاريه، كمك به اقشار آسيب پذير جامعه با 3 موقوفه جديد و ترويج فرهنگ قرآني بوده كه در سال جاري 2 موقوفه داشته ايم.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه ساوجبلاغ گفت: اداره اوقاف شهرستان ساوجبلاغ كارهاي برجسته اي در اين حوزه انجام داده و توانسته نظراداره كل استان البرز را جلب كند و بدين ترتيب كه تمام برنامه هاي استاني سال جاري در اين شهرستان برگزار شده است.
وي در ادامه به اعلام ويژه برنامه هاي اداره اوقاف در هفته وقف پرداخت و گفت: همه روزهاي هفته وقف به عنوان خاصي همچون وقف و رسانه، ترويج فرهنگ اهل بيت(ع)، ترويج فرهنگ قرآني، بقاع متبركه، حوزه هاي علميه، محروميت زدايي، سلامت، خانواده، اقتصاد مقاومتي، علم وفن آوري نامگذاري شده است و در هركدام از اين ايام برنامه هاي خاصي در نظرگرفته شده است.
سراغي شاخص ترين برنامه استاني اين هفته را همايش ياوران وقف بيان كرد وگفت : اين همايش استاني 15 آذر در امامزاده شاهزاده حسين كردان برگزار خواهد شد.
وي از تربيت 3 هزار و 300 نفر حافظ قرآن خبر داد وگفت : با انجام اين كار توسط اين اداره براي 40 نفر نيز اشتغالزايي انجام شده است.
درپايان اين نشست اصحاب رسانه حاضر در نشست به عنوان عضو افتخاري انجمن ياوران وقف شهرستان ساوجبلاغ انتخاب شده و از آنان تقدير شد.
1535/6155خبرنگار:نوشين طهماسبي**انتشار دهنده:داريوش غفاري