۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82325564
T T
۰ نفر
كردستان در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع)غرق در اندوه شد

سنندج- ایرنا- استان كردستان همزمان با سراسر كشور در سالروز رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه كریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) غرق در حزن و اندوه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت 28 صفر، سالروز رحلت جانسوز پیامبر مكرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آیین های سوگواری طی دیشب و امروز دوشنبه در استان كردستان برگزار شد.
به همین مناسبت از شامگاه یكشنبه در اغلب مساجد، تكایا و حسینیه های استان آیین های ویژه عزاداری برگزار شده و در این آیین ها سخنرانان به بیان فضایل و مكارم پیامبر مكرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت پرداخته و مداحان به مرثیه سرایی پرداختند.
در حسینیه شهر سنندج مركز استان كردستان نیز آیین سوگواری با حضور جمعی ازعاشقان پیامبر اكرم(ص) و خاندان مطهر آن حضرت برگزار شد و ارادتمندان نبوی در سوگ رحلت پیامبر نور و رحمت اشك مانم ریختند.
آیین سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان های استان نیز برگزار شد و سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر اكرم و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و مردم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری پرداختند.
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پس از عمری هدایت و راهبری جامعه مسلمانان در 28 صفر یازدهم هجری قمری در 63 سالگی به ندای حق لبیك گفتند و چشم از جهان فانی فرو بستند.
مرقد مطهرشان در مدینه منوره و در كنار مسجدالنبی قرار گرفته و میعادگاه عاشقان و ارادتمندان ایشان از سراسر جهان است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی /**انتشار دهنده: مسعود احمدی
۰ نفر