۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85228407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان سوگوار رسول مهربانی‌ها

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85228407
کردستان سوگوار رسول مهربانی‌ها

سنندج- ایرنا- امروز در سالروز رحلت برترین مخلوق خدا، پیامبر مهربانی‌ها و خاتم رسولان، جای جای ایران اسلامی از جمله استان کردستان رنگ عزا و ماتم به خود گرفته و عاشقان آن پیام آور صلح و دوستی، اشک ماتم می ریزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزهای پایانی ماه صفر برای مسلمانان و دنیای اسلام سراسر غم و اندوه است چرا که در این روزها بهترین مخلوقات الهی از دنیا رفته اند و یکی از این روزهای حزن انگیز، ۲۸ صفر و رحلت پیامبر رحمت و مهربانی است.

در این روز قلب دوستداران و عاشقان فخر کائنات، پیامبر رحمت و مهربانی را غمی بزرگ فرا گرفته است و تمام مسلمانان جهان یک غم مشترک دارند و با برپایی مجالس عزاداری در غم رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و نوه بزرگوارشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم می ریزند.

امروز پنجشنبه ۲۳ شهریور همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز رسول مهربانی‌ها، در جای جای ایران اسلامی از جمله استان کردستان مجالس عزاداری و سوگواری برپا است و از در و دیوار شهرها و روستاهای این دیار غم و اندوه می بارد.

آیین‌های عزاداری و سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت مظلومانه سلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع از چهارشنبه شب در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان آغاز شده و این اماکن مملو از عاشقان و شیفتگان خاندان نبوت است.

کردستانی‌ها در نقاط مختلف استان علاوه بر حضور در اماکن مذهبی استان برای عزاداری، با برگزاری آیین های سنتی دیگر همانند مجالس مولودی خوانی و دف نوازی، عشق و ارادات خود به اهل بیت عصت و طهارت(ع) را نشان می دهند.

کردستان سوگوار رسول مهربانی‌ها

در آیین‌های عزاداری و سوگواری فخر کائنات حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، سخنرانان به بیان فضایل و مکارم پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخته و مداحان به مرثیه سرایی می‌پردازند.

همچنین در مسجد جامع سنندج مرکز استان کردستان آیین قرائت زیارت از بعید حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور جمع کثیری از عاشقان و ارادتمندان پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهر آن حضرت برگزار شد.

آیین سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) علاوه بر سنندج در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد و سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر اکرم (ص) و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و عزاداران در غم رحلت رسول مهربانی‌ها اشک ریختند.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پس از عمری هدایت و راهبری جامعه مسلمانان در ۲۸ صفر سال یازدهم هجری قمری در ۶۳ سالگی به ندای حق لبیک گفتند و چشم از جهان فانی فرو بستند.

مرقد مطهرشان در مدینه منوره و در کنار مسجدالنبی قرار گرفته و میعادگاه عاشقان و ارادتمندان ایشان از سراسر جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha