۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82327262
T T
۰ نفر
صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی90 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت كرد

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق در 8 ماه امسال، 90 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت كرده است.

امین خوش قامت چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه صندوق كارآفرینی امید به عنوان بزرگ ترین نهاد حمایتی كسب و كار خرد و كوچك با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است، افزود: این میزات تسهیلات در 396 فقره در حوزه اشتغال زایی بوده است.
به گفته وی، 325 فقره از این تسهیلات با مبلغ 57 میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی و 71 فقره نیز با مبلغ 33 میلیارد ریال در حوزه كارفرمایی و پشتیبان بوده است.
وی با بیان اینكه كارمزد تسهیلات پرداختی این صندوق با نرخ 4 درصد و با مدت بازپرداخت 5 ساله با مدت تنفس 3 تا 6 ماهه است، خاطرنشان كرد: در این مدت 175 فقره تسهیلات به مبلغ 40 میلیارد ریال در مناطق روستایی پرداخت شده است.
مدیر صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی همچنین از پرداخت 620 فقره تسهیلات به درخواست های مردمی در سامانه سامد در سفر ریاست جمهور و كاروان تدبیر و امید به استان خبر داد و گفت: 55 میلیارد ریال برای وام ازدواج،طرح امید و سایر موارد پرداخت شده است.
خوش قامت با اشاره به اینكه در سال گذشته 945 فقره تسهیلات توسط صندوق كارآفرینی امید استان پرداخت شده است، تصریح كرد: 855 فقره از این تسهیلات به مبلغ 130 میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی و 90 فقره دیگر به مبلغ 90 فقره دیگر به مبلغ 40 میلیارد ریال در حوزه كارآفرینی،برند و پشتیبان بوده است.
وی افزود: همچنین در سال گذشته تعداد 384 فقره تسهیلات به مبلغ 70 میلیارد ریال در مناطق روستایی استان پرداخت شده است.
وی اظهار امیدواری كرد:با توجه به اینكه متمم بودجه در سال گذشته به این صندوق اختصاص یافته بود امسال برای اعطای تسهیلات به مناطق مرزی و محروم استان نیز اختصاص پیدا كند.
صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی طی دو سال متوالی موفق به كسب رتبه اول كشور در زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شده است.
7182/6042 خبرنگار:عباس فتوره چی** انتشار دهنده:سید حسین قدسی