۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82327379
T T
۰ نفر

امام مهرباني ها

۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82327379
امام مهرباني ها

همدان - ايرنا - اگر عطوفت، رافت ، مهرورزي و عشق را بزرگترين جلوه هاي ظهور جذبه و قدرت ماوارايي خداوند مهربان بدانيم، سخن گزافي به زبان نرانده ايم چنانكه عشق و محبت بزرگترين نيروي محرك انسان براي نيل به هدف غايي خلقت هستند.

همه بندگان خاص و اوليا الهي و ائمه اطهار (عليهم السلام) در مهرورزي و رافت شهره زمان و ديار و سرزمين خود بوده اند اما امام رئوف تنها لقب امام هشتم شيعيان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) است كه هر كس طعم شهد شيرين محبتش را چشيده باشد، پاي دلش را از دايره عشق خداوندي تا پاي جان بيرون نخواهد گذاشت.
امام رضا(ع) علاوه بر اينكه تجلي مقام رضا و تسليم محض در برابر قضا و قدر الهي و طاعت و بندگي كامل ذات اقدس الهي است، جلوه ظهور و بروز رافت، عطوفت و محبت بي كران و بدون چشم داشت پروردگار است و قلب بندگان خداوند بزرگ را سرشار و مالامال از عشق و محبت الهي مي كند تا مسير عبوديت را با ظرافت، لطافت و عشق ورزي بپيمايند.
آنچه امروز در ميان جوامع بشري مي رود تا به دست فراموشي سپرده شود و آرام آرام رنگ ببازد، همين روحيه مهرورزي، عطوفت و عشق ورزيدن به انسان هاي ديگر است كه آسيب هاي دلخراش اجتماعي را به وجود آورده و صفحه هاي حوادث روزنامه ها را مملو از اخبار ناگوار و تلخ كرده است.
امروز اگر مي خواهيم در مسير روشن امام مهرباني ها گام برداريم بايد كمي در رفتار خود با انسان هاي ديگر و همنوعان خود تجديد نظر كنيم، مهرباني كنيم، مهرباني بكاريم، لبخند بزنيم و لبخند بر روي لب ها بنشانيم، فاصله بين انسان ها را كم كنيم و به آكنده شدن فضاي جامعه از عطر روح افزاي مهرورزي و محبت كمك كنيم.
امروز شاهد وقوع اتفاقات و وقايع تلخي هستيم كه ريشه بسياري از آنها، دوري و فاصله انسان ها از اصل عشق ورزي و رافت و عطوفت است، گاهي آستانه تحمل ها چنان پايين مي آييند كه كوچكترين اختلاف نظرها به بزرگترين نزاع ها تبديل مي شوند، طلاق هاي عاطفي بروز مي كنند، افراد در خانواده ها سال ها حصار قهر و گوشه گيري از همديگر را به دور خود مي كشند و مهرباني و عشق و رافت در به اصطلاح سبد زندگي ما رنگ مي بازد.
امام هشتم شيعيان، امام رئوف، اوج مظهر نگاه مهر آميز، عاشقانه و دلنشيني است كه شعاع و گستره آن هر انسان با هر كارنامه عمل و با هر گذشته و آينده و دين و مسلك و آييني را در بر مي گيرد و باران رحمت الهي است كه بر همه مخلوقات پروردگار مهربان مي بارد و براستي پناه بردن به سنگدلي ها، قساوت ها و كينه ورزي ها از بارش رحمت بيكران و فراگير الهي، منتهاي نگون بختي ستم بر خود است.
امروز فرصت مغتنمي است تا از ضامن آهو بخواهيم تا ضامن دل هاي خسته و بي قرار همه ما باشد و در درگاه پر مهر الهي شفيع ما شود تا از نگون بختاني و ستمگراني نباشيم كه عشق و محبت را از خود و از همنوعان خود دريغ مي كنيم .
نتيجه دوري از رافت، عشق و جذبه الهي، قساوت افسار گسيخته قلب ها، غلبه جهل و تعصب و ناداني و شرارت بر جان و روح انسان ها و ظهور گروه هاي تروريستي، تكفيري و حيوان صفتي است كه در گوشه گوشه دنيا جنگ حسد، برتري جويي و نفاق برافروخته اند و اين آن چيزي است كه قلب امام مهرباني ها را به درد مي آورد.
7524/6993
خبرنگار: وحير الوندي** انتشار دهنده: اكبر بهاروند