۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۷
کد خبر: 82327579
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری چین: دنیا باید به مسئله فلسطین اولویت بدهد

پكن - ایرنا - «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در پیامی خواستار اولویت و توجه جدی تر جامعه بین المللی به حل مسئله فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، وی در پیام خود كه روز چهارشنبه و به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین منتشر شد، خاطر نشان كرد كه این موضوع جزو محورهای اصلی مسائل مربوط به خاورمیانه است و باید به آن توجه جدی شود.
«شی» در این پیام از عدالتخواهی فلسطینیان حمایت كرده و آورده است: دنیا باید به این موضوع كه به تحقق صلح نهایی در خاورمیانه مرتبط می باشد، اهمیت بدهد.
رئیس جمهوری چین با بیان اینكه باید نگرانی های فلسطین در نظر گرفته شود، یادآور شد: این مسئله یكی از اصلی ترین موانعی بوده كه باعث شده صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نشود و لذا همه باید آن را در اولویت كاری خود قرار دهند.
وی از طرفین ذیربط در خاورمیانه خواسته است كه نهایت خویشتنداری را داشته باشند و از هرگونه درگیری و رویارویی خشونت آمیز پرهیز كنند.
رئیس جمهوری چین در بخش دیگری از پیام خود به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین كه از سوی سازمان ملل اعلام شده، اضافه كرده است: هر دو طرف باید تصمیم های سیاسی درستی بگیرند و با نگرش به آینده به دنبال تحقق صلح و گفت وگوهای سازنده باشند.
در ادامه این پیام با تاكید و پشتیبانی دوباره بر عدالتخواهی فلسطینیان، آمده است: چین هرگز از تلاش برای برقراری صلح در خاورمیانه دریغ نكرده است و از همه جوانب ذیربط می خواهد برای رسیدن به این هدف تلاش كنند.
وی تاكید كرد كه چین برای تحقق صلح پایدار و جامع در خاورمیانه با جامعه بین المللی همچون گذشته نهایت همكاری را خواهد داشت.
در سال 1977 سازمان ملل طی قطعنامه ای ۲۹ نوامبر را روز همبستگی با مردم فلسطین اعلام كرد. انتخاب این روز از سوی مجمع عمومی سازمان ملل برای دلجویی از فلسطینی ها بابت نقش این مجمع در تصویب قطعنامه 181 درباره تقسیم فلسطین در سال 1947 بود.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی