۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82328396
T T
۰ نفر
وزیر صنعت، معدن و تجارت از كارخانه اسید سیتریك جوین بازدید كرد

سبزوار- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز پنجشنبه در سفر به غرب خراسان رضوی كارخانه اسید سیتریك واقع در شهرستان جوین را مورد بازدید قرار داد.

محمدرضا نعمت زاده در جریان این برنامه گفت: افتتاح این كارخانه تحولی بزرگ در عرصه صنایع تبدیلی و فراوری محسوب می شود كه بخش مهمی از نیاز كشور را در زمینه اسید سیتریك تامین می كند.
وی فعالیت این كارخانه را گام مهمی در خروج انحصار تولید محصول اسید سیتریك از دست بیگانگان توصیف و بیان كرد: برنامه وزارت صنعت و معدن حمایت از اینگونه طرحها و كارخانه ها است.
فرماندار جوین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: كارخانه اسید سیتریك با اختصاص 40 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 2 هزار میلیارد تسهیلات ریالی بنا شده است.
حسین جمشیدی افزود: این كارخانه بزرگترین مجموعه تولید اسید سیتریك در خاورمیانه است كه با اختصاص تسهیلات مورد نیاز در چارچوب فعالیت دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز كشور در زمینه تامین اسید سیتریك، در دولت یازدهم تسهیلات ارزی و ریالی مناسب به این طرح اختصاص یافت.
فرماندار جوین گفت: این كارخانه ظرفیت تولید 40 هزار تن محصول اسید سیتریك را دارد و حدود 23 هزار كیلوگرم از آن صرف تامین نیازهای داخلی شده و مابقی به كشورهای خارجی صادر می شود.
وی افزود: این محصول در زمینه تولید انواع شوینده، پاك كننده ها، مواد نگه دارنده و موارد مشابه كاربرد دارد.
جمشیدی گفت: با بهره برداری از این كارخانه زمینه اشتغال 200 نیروی متخصص در منطقه جوین فراهم می شود.
همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اتاق كنترل فرمان فریماتور كارخانه اسید سیتریك آغاز بكار كرد.
'نقاب' مركز شهرستان 21 هزار نفری جوین در فاصله 310 كیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگاران: جواد پورسخاوت و حمید دلاوری هروی **منتشركننده: حسین كریم زاده
8145/8145/7500/1858