۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82330248
T T
۰ نفر

نقش مسئولیت پذیری دانش آموزان در حفظ محیط زیست

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82330248
نقش مسئولیت پذیری دانش آموزان در حفظ محیط زیست

همدان - ایرنا - خانواده و مدارس به عنوان دو كانون اصلی و محوری تعلیم و تربیت دانش آموزان می توانند با مسئولیت پذیر كردن قشر آینده ساز جامعه به ویژه برای حفاظت از محیط زیست تلاش كنند.

امروزه مدرسه دروازه ای برای فرهنگسازی و نهادینه كردن بسیاری از مسائل و اولویت های فرهنگی و اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه به شمار می رود.
رویكری اصلاحی و تربیتی مدارس و معلمان در پرورش نسلی آگاه به مسائل روز بیانگر اهمیت این كانون و ضرورت ارائه برنامه های متناسب با سنین مختلف است.
توجه به نسل آینده جامعه با حساس و مسئولیت پذیر كردن آنها به داشته ها، ظرفیت ها و پتانسیلهای كشور بویژه ظرفیت محیط زیست می تواند در كاهش بسیاری از موانع و معضلات زیست محیطی اثر گذار باشد.
محیط زیست در حیات و تداوم زندگی آیندگان مهم بوده و باید این امانت به درستی و بدون آسیب به نسل های آینده كشور واگذار شود.
به منظور تبیین اهمیت محیط زیست برای دانش آموزان، بگفته مدیركل حفاظت محیط زیست همدان، 350 مدرسه این استان در سال اول اجرا زیر چتر طرح 'سند فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش محیط زیست' و 69 مدرسه واقع در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده همدان هدف طرح ساعتی با محیط بان در مدارس قرار می گیرند.
به گزارش روابط عمومی اداره كل محیط زیست استان همدان محمدرضا محمدی در نشستی با مسئولان آموزش و پرورش گفت: در طرح ساعتی با محیط بان، نكات مهم و كلیدی در خصوص مسائل محیط زیست، شرح وظایف، مسوولیت ها، تجارب و فعالیت های محیط بانان به دانش آموزان منتقل می شود.
وی معتقد است: ایجاد تعامل با جوامع محلی و افزایش آگاهی آنها پیرامون اهمیت حفظ محیط زیست حس احترام و علاقه آنها به محیط بانان را افزایش داده و خشونت و درگیری در مناطق را كاهش می دهد.
وی بیان كرد: مشاركت دادن كودكان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، آموزش و انتقال مفاهیم محیط زیستی به نسل آینده ساز جامعه و در ادامه انتقال پیام های محیط زیستی از كودكان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع، را موجب می شود.
مدیركل حفاظت محیط زیست همدان گفت: 350 مدرسه این استان در سال تحصیلی جدید هدف طرح آموزشی حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی است.
محمدی افزود: سال نخست اجرای سند آموزش حفاظت محیط زیست در همدان، 15 درصد مدارس این استان محیط زیستی می شوند.
بیش از 261 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 2هزار و 576 مدرسه استان همدان مشغول به تحصیل هستند.
7526/6993
تنظیم كننده: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده:اكبر بهاروند