۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82330504
T T
۰ نفر

شناسايي و تدوين 140 طرح نوآورانه در شهرداري مشهد

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82330504
شناسايي و تدوين 140 طرح نوآورانه در شهرداري مشهد

مشهد- ايرنا- مدير پژوهش و مطالعات راهبردي شهرداري مشهد گفت: 140 طرح نوآورانه در شهرداري اين كلانشهر شناسايي و تدوين شده است.

محمدمهدي كريمي روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: براي عملياتي شدن 70 مورد از اين طرحها با شركتهاي دانش بنيان داخل و خارج از خراسان رضوي قرارداد منعقد شده و بقيه نيز آماده واگذاري و انعقاد قرارداد است.
وي ادامه داد: بيشتر اين طرحها در حوزه هاي حمل و نقل و خدمات شهري و به صورت مهندسي معكوس توليد قطعات است. از پارسال تاكنون 50 ميليارد ريال براي شناسايي و تدوين طرحهاي نوآورانه هزينه شده است.
مدير پژوهش و مطالعات راهبردي شهرداري مشهد كاهش هزينه هاي اجتماعي و اقتصادي را از آثار طرحهاي مهندسي معكوس ذكر و بيان كرد: يكي از قطعات مورد نياز قطارشهري كه هزينه خريد خارجي آن حدود سه هزار و 500 ميليون ريال است با مهندسي معكوس و توليد داخلي در مشهد با هزينه 350 ميليون ريال و 2 برابر كيفيت قطعه خارجي تهيه شد.
وي گفت: همچنين در يكي ديگر از طرحهاي نوآورانه شهرداري مشهد دستگاهي توسط مهندسان داخلي براي اطفاء حريق در داخل تونل قطارشهري به منظور تخليه دود ساخته شده كه تا 40 متر ارتفاع آب را به صورت پودر پرتاب و موجب تخليه دود مي شود.
كريمي افزود: حدود يك ميليارد ريال براي ساخت اين دستگاه هزينه شده و قيمت نمونه خارجي آن حدود سه برابر اين مبلغ است.
وي ادامه داد: در بخش پژوهش شهرداري مشهد و 20 سازمان وابسته آن سالانه حدود 10 ميليارد ريال هزينه مي شود، همچنين هم اكنون 46 پژوهش در شهرداري در دست اجرا است.
مدير پژوهش و مطالعات راهبردي شهرداري مشهد به حمايت از پايان نامه هاي پژوهشي با موضوعات مرتبط با مديريت شهري نيز اشاره و بيان كرد: از ابتداي سال تاكنون 50 مورد پايان نامه هاي دانشگاهي با رقم بين 10 تا 50 ميليون ريال از سوي شهرداري حمايت شد.
وي به آغاز نمايشگاه پژوهش و فناوري از فرداد و ادامه آن تا 17 آذر در محل نمايشگاه بين المللي مشهد نيز اشاره و بيان كرد: طرحهاي نوآورانه شهرداري در اين نمايشگاه عرضه مي شوند.
19 آذر ماه آغاز هفته پژوهش و فناوري است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **منتشركننده: حسين كريم زاده
7505/1858