سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد چند قطعه کمیاب ماشین آلاتش را بومی سازی کرد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت:این سازمان موفق شد با بومی سازی قطعات کمیاب ماشین آلات پسماند در سال گذشته، ۱۵ و نیم میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی کند.

مسعود رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطعاتی نظیر پره فن، شیر وایپست برای پمپ های هیدرولیک خودروهای کشنده، تغییر مکانیزم شفت های فن مکنده و استفاده از مهره چاکنت، پایه رکاب و جلو پنجره ایسوزو، هواکش، بازوها و هزار خاری برف پاک کن از جمله قطعاتی است که با آسیب شناسی قطعات و مهندسی معکوس بومی سازی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به کارکرد خودروهای تخصصی در حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند و استهلاک زیاد این خودروها و گران بودن قطعات یدکی و کمیاب بودن آنان که ناشی از تحریم هاست این سازمان با استفاده از دانش فنی و کمک شرکت های دانش‌بنیان با مهندسی معکوس موجب صرفه جویی و ارز آوری در این حوزه شده است.

به گزارش ایرنا روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد جمع آوری می شود و امسال چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تامین، خرید و نوسازی ناوگان ماشین آلات تخصصی و خرید انواع دستگاه و تجهیزات این سازمان اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha