۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۳
کد خبر: 82330948
T T
۰ نفر
وزیر خارجه اتریش: بحران پناهجویان هنوز برطرف نشده است

برلین - ایرنا - وزیر خارجه اتریش روز شنبه با بیان اینكه بحران پناهجویان حل نشده و اروپا هنوز درگیر این مساله است، گفت: این تصور كه باور كنیم بحران پناهجویان برطرف شده، مهلك است.

به گزارش ایرنا، «سباستین كورتس» در گفت وگو با روزنامه آلمانی'مونشر مركور' درباره بحران پناهجویان افزود: هنوز هزاران نفر از پناهجویان هر هفته وارد اروپا می شوند؛ وی در عین حال ابراز خوشحالی كرد كه این وضعیت در اروپای مركزی و كشورهای بالكان به علت كنترل مرزها بهتر شده است.
كورتس تاكید كرد كه تنها راه جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهجویان بستن مرزهاست و برای داشتن اروپای بدون مرز باید از مرزهای خارجی به شدت محافظت كرد.
به نوشته این روزنامه آلمانی، وزیر خارجه اتریش از جمله سیاستمدارانی بود كه از ابتدا نسبت به ورود موج پناهجویان به اروپا هشدار داده بود و به همین علت از طرف برخی رسانه ها و گروه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته بود.
هشدار وزیر خارجه اتریش درباره بحران پناهجویان در حالی است كه «ولفگانگ سابوتكا» وزیر كشور اتریش دو هفته پیش گفته بود این كشور اكنون نیازی به اجرای طرح ضربتی تهیه شده برای محدود سازی شمار پناهجویان ندارد زیرا ورود پناهجویان به اتریش كاهش یافته است.
وزیر كشور اتریش یكی از طرفداران سرسخت طرح ضربتی برای مقابله با ورود پناهجویان و محدود كردن شمار پناهجویان ورودی در سال جاری به 37 هزار و 500 نفر بود.
سال گذشته با هجوم موج پناهجویان به اروپا، كشور اتریش حدود 90 هزار پناهجو را به درون مرزهای خود راه داد. دولت اتریش اعلام كرد در سال جاری تنها 37هزار و 500 درخواست پناهندگی قبول می كند كه تا كنون حدود 30 هزار درخواست ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، اتریش و همسایگان آن در منطقه بالكان با اعمال كنترل های مرزی در ماه فوریه سال جاری میلادی، مسیرها را تا حد زیادی به روی پناهجویان بستند.
كشور آلمان نیز در سال گذشته حدود یك میلیون پناهجو را به درون مرزهای خود راه داد و موضوع پناهجویان و مشكلات ناشی از آن به یكی از مسائل مهم كشورهای اروپایی كه بر نتیجه انتخابات نیز می تواند تاثیر گذار باشد، تبدیل شده است.
شبد** س.ر** 1078** تنظیم: بابك جعفری** انتشار دهنده: مهدی نعمتی
۰ نفر