۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۵۱
کد خبر: 82330983
T T
۰ نفر
تاكيد برايجاد راه دسترسي عمومي به ساحل درياي مازندران در هر2 كيلومتر

ساري- ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با تاكيد بر ضرورت آزاد سازي حريم دريا در اين استان گفت: بايد براي دسترسي عمومي به دريا، در هر 2 كيلومتر يك راه دسترسي مستقيم براي مردم ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، عليرضا يونسي شامگاه شنبه در جلسه فوق العاده بررسي آزاد سازي راه دسترسي به ساحل دريا در فرمانداري نكا، افزود : آزادسازي حريم دريا در نقاط مختلف مازندران از دغدغه هاي ما و دولت است كه با قوت دنبال مي شود.
وي گفت : در شهرستان نكا هم در اين خصوص با جديت وارد عمل شده ايم تا به يكي از مطالبات مهم مردم منطقه پاسخ داده شود.
معاون استاندار مازندران از سواحل دريا به عنوان بهترين فرصت و ظرفيت براي جذب گردشگران داخلي و خارجي و ايجاد اشتغال ياد كرد و افزود : براي بهره گيري از اين ظرفيت بايد آزاد سازي حريم دريا با جديت دنبال شود.
وي گفت: به طور قطع فقط آزادسازي حريم دريا كافي نيست ، بلكه براي بهره مندي مردم از سواحل بايد در هر 2 كيلومتر از مسير نوار ساحلي يك راه دسترسي مستقيم به دريا احداث شود.
استان مازندران 338 كيلومتر از حدود 900 كيلومتر ساحل درياي خزر را در بخش ايراني در اختيار دارد.
تصرف سواحل دريا با ساخت و سازهاي قانوني و غيرقانوني در سال هاي گذشته سبب شد تا عموم مردم از دسترسي راحت و آزاد به دريا به ويژه در مناطق شرقي مازندران محروم شوند.
دبير شوراي حفظ حقوق بيت المال مازندران چندي پيش با استناد به نتايج بررسي هاي انجام شده در سال 93 اعلام كرد كه حدود 54 درصد ساخت و سازها در سواحل اين استان توسط نهادهاي دولتي انجام شده است.
** آزادسازي چهار كيلومتر حريم دريا در نكا
فرماندار نكا هم در اين جلسه با اشاره به آزادسازي حريم 60 متري دريا به طول چهار كيلومتر، گفت : فراهم كردن شرايط براي استفاده مناسب از ساحل دريا از خواسته هاي مهم شهروندان نكايي است.
جعفر احمدي افزود : شهرستان نكا با جمعيت بالغ بر 120 هزار نفر، از داشتن راه دسترسي به ساحل محروم است كه اميدواريم اين راه دسترسي در دولت تدبير و اميد عملياتي شود.
وي با قدرداني از تلاش همه جانبه مسوولان استاني و شهرستاني براي آزادسازي ساحل نكا ، گفت : بايد شرايطي فراهم شود تا با آزادسازي دريا امكان استفاده عموم مردم از اين جاذبه خدادادي فراهم شود.
در حال حاضر بخش زيادي از سواحل شهرستان نكا به خاطر وجود نيروگاه شهيد سليمي، شهرك‌هاي مسكوني و پلاژ ارگان‌هاي مختلف براي عموم مردم غير قابل استفاده است.
خبرنگار : مريم نظري ** انتشار دهنده : مهدي نعمتي
شبد** 7332/1654**9122
۰ نفر