۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82331554
T T
۰ نفر
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل آغاز بكار كرد

اردبیل - ایرنا - نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار استان اردبیل روز یكشنبه در سالن ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز بكار كرد.

استاندار اردبیل در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: استان اردبیل همواره ظرفیت های بسیار خوب در زمینه نیروی انسانی داشته و بهترین سرمایه آن نیروی انسانی است.
مجید خدابخش با بیان اینكه شناسایی نیروی انسانی یكی از روش های توسعه استان است افزود: اینگونه نمایشگاه ها مقدمات شناسایی این نیروها را فراهم می كند و امیدوارم با حضور این نیروها شاهد شكوفایی استان باشیم.
دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل در آئین افتتاح ین نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 70 شركت و واحد فناوری و دانش‌بنیان، مراكز دانشگاهی و آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، پارك علم و فناوری و مراكز رشد و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی دستاوردها و توانمندی های خود را در حوزه پژوهش و فناوری در بیش از 40 غرفه به نمایش گذاشته اند.
پورفسور محمد نریمانی افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز از 14 الی 17 آذر ماه برگزار می شود و قبل از ظهر از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهر از ساعت14 تا 17 برای بازدید عموم آزاد است.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تجلیل از فرهنگ پژوهش و فناوری و توسعه آن در میان اقشار مختلف مردم، شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری استان، ایجاد ارتباط مراكز علمی و پژوهشی با مراكز تولیدی و صنعتی و شناسایی پژوهشگران و و فن آوران برتر استان عنوان كرد.
پورفسور نریمانی با اشاره به این كه هفته پژوهش در استان هر سال در هفته سوم آذرماه ماه برگزار می شود، گفت: امسال هفته پژوهش از 14تا 17 آذر در اردبیل به صورت استانی و از 21 تا 27 آذر در سطح ملی برگزار می شود و تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر اردبیل در 17 آذر باحضور مدیران استان در دانشگاه محقق اردبیلی و جشنواره جهاد علمی در سالن بصیرت این دانشگاه در 15 آذر از دیگر برنامه های هفته پژوهش در استان است.
قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی افزود: امسال هفته پژوهش با شعار ' پژوهش تقاضا محوری ، تجاری سازی و پروژه های زیربنایی اقتصاد مقاومتی ' به شكل استانی و ملی برگزار می شود و 25 آذر به عنوان روز پژوهش نامیده شده است.
معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تجاری سازی پژوهش ها و یافته های علمی اظهار كرد : امسال هفت قرارداد شامل 131 طرح پژوهشی ، سفارشی از شركت ها و اداره های دولتی با رقم بیش از 30 میلیارد ریال منعقد شده است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده **انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/1257