استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی شانزدهم آذر ماه روز دانشجو را تبریك گفت

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی در آستانه شانزدهم آذر ماه روز دانشجو ، با صدور پیامی تبریكی گفت: « روز دانشجو» نماد آزادگی و استكبار ستیزی دانشجوی مسلمان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، محمد رضا صالحی با صدور پیامی تبریك ضمن شانزدهم آذرماه روز دانشجو اظهار داشت : به دانشجویان و دانشگاهیان عزیز استان تبریك و تهنیت عرض كرده و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته در تقویت و تحكیم پایه‌های اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی كوشا باشند.

متن كامل این پیام به شرح ذیل می باشد:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
تاریخ معاصر ایران مملو از حوادث مهم و اثر گذار است ،حوادثی كه هر یك برآمده از شرایط خاص بوقوع پیوسته و تاثیر بسزایی در تاریخ داشته است. مبارزه با استبداد و استعمار ،پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران ،تسخیر لانه جاسوسی استكبار جهانی ،برگزاری چندین انتخابات و دهها آزمون كوچك وبزرگ كه در تمامی این رویدادها دانشگاه و دانشجو حضوری فعال داشته وبا رشادت وسربلندی از آن بیرون آمده اند.
در شانزدهم آذر ماه 1332 دانشجویان آزادیخواه و پیشتاز در دانشگاه تهران با اعتراض شجاعانه خود مخالفت مردم ایران نسبت به دیكتاتوری رژیم حاكم كه سرمست از باده پیروزی پس از كودتای ننگین 28مرداد بود را ابراز و با شهادت سه تن از دانشجویان قهرمان پرچم مقاومت و آزادیخواهی را در دانشگاههای ایران به اهتزاز درآوردند.
بدون تردید دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات است و محدود كردن دانشگاه به معنای عدم تحرك و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان است.
شانزدهم آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی بود،جنبشی كه خود را در درون نظام تعریف می كند و استقلال‌طلبی و آزادیخواهی ، اعتقاد و باور به حق حاكمیت مردم بر سرنوشت خود، آزادی بیان واندیشه واجتماعات واهتمام ویژه به نقد حكومت وحاكمیت و تساوی حقوق شهروندی بخشی از هویت این جنبش وتقویت كننده حاكمیت است كه دانشجو و استاد باید ازحادثه 16 آذر به یادگار داشته باشند.
بنابراین وظیفه دانشجوی مسلمان شناخت اسلام ناب محمدی مبتنی بر آرمان های بلند امام راحل واندیشه های رهبر معظم انقلاب از اسلام ارتجاعی ،بدلی وخشن است ،اسلامی كه خواستار سربلندی ، عزت و پیشرفت و آزادی جامعه در مقابل دیدگاه‌های انحرافی و تنگ نظرانه ای است كه نمی‌تواند به نفع اسلام، ملت وكشور باشد .
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو ، « روز دانشجو» را كه نماد آزادگی و استكبار ستیزی دانشجوی مسلمان است، به دانشجویان و دانشگاهیان عزیز استان تبریك و تهنیت عرض نموده و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته در تقویت و تحكیم پایه‌های اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی كوشا باشند.
محمدرضا صالحی
استاندار خراسان شمالی
1744 ** انتشاردهنده : علی اصغرافتاده