۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82334486
T T
۰ نفر
وزیر خارجه عربستان خواستار دیدار با همتای مصری اش شد

تهران - ایرنا - عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان با سامح شكری وزیر خارجه مصر تلفنی گفت و گو كرد و طی این گفت وگو درخواست نمود تا دو طرف در چند روز آینده با هم دیدار كنند.

پایگاه خبری بوابه الفجر امروز (سه شنبه) گزارش داد، شكری در پاسخ به این درخواست الجبیر موافقت كرد و گفت كه به محض بازگشت از واشنگتن با وی دیدار می كند.
در همین حال پایگاه خبری روسیا الیوم نیز به نقل از منابع آگاه نوشت: احتمال دارد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به زودی به عربستان سفر و با پادشاه این كشور دیدار كند.
به گفته منابع آگاه چنانچه دیدار شكری و الجبیر موفقیت آمیز باشد، احتمال دارد السیسی با دیگر مقامات عربستان نیز دیدار كند.
این اخبار در حالی منتشر شده كه عبدالفتاح السیسی كه در سفری دو روزه به امارات رفته بود، اندكی قبل از رسیدن پادشاه عربستان به امارات این كشور را ترك كرد و با سلمان بن عبدالعزیز دیدار نكرد.
قرار بود امارات نقش میانجی بین مصر و عربستان را برای بهبود روابط بین قاهره و ریاض كه در ماه های اخیر بحرانی شده، ایفا كند.
دادگاه عالی اداری مصر روز (دوشنبه) قرار بود جلسه بررسی به درخواست تجدیدنظر درباره ابطال توافقنامه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را برگزار كند كه بار دیگر به تعویق افتاد.
خاورم**1408**1275
مترجم: اكرم كرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری