۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴
کد خبر: 82337338
T T
۰ نفر
دغدغه استاندارد تولید كالای با كیفیت با هدف كاهش واردات است

همدان - ایرنا - سرپرست دفتر هماهنگی امور استانها سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مهمترین دغدغه استاندارد ایجاد فضایی برای تولید كالای با كیفیت در كشور است به گونه ای كه نیاز نباشد كالاهای را وارد كنیم كه امكان تولید آن به شكل بهتر در داخل كشور وجود دارد.

اصغر صالح زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه باید در تولید كالای با كیفیت كمك كنند مردم نیز به خرید و مصرف كالاهای داخلی اقبال نشان دهند.
وی بیان كرد: مصرف كالای ایرانی ، تولید كنندگان سخت كوش كشور را به تلاش برای ارتقای كیفیت ترغیب می كند با این وجود از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.
مدیر كل دفتر حوزه ریاست، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات استاندارد ملی ایران تاكید كرد: بسیاری از كالاهای تولیدی داخل كشور از نظر كیفیت بسیار مرغوب بوده و رقیب ندارند.
صالح زاده افزود: ولی تبلیغات كشورهای خارجی در برخی كالاها منجر به هدایت افكار عمومی به سمت تهیه و مصرف آن كالاها شده است و مردم معتقدند كالای خارجی مطلوب است.
وی اضافه كرد: این در حالیست كه در بسیاری از حوزه ها تولید كنندگان ایرانی این توانمندی را دارند كه كالای باكیفیت تولید و روانه بازار كرده كه تمامی نیازهای كشور را تامین كنند.
وی درباره وضعیت آزمایشگاه های استاندارد توضیح داد: یكی از الزامات تاسیس اداره استاندارد، راه اندازی آزمایشگاه در این اداره است.
سرپرست دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران اضافه كرد: با توجه به اینكه ادارات استاندارد استانها و آزمایشگاه های موجود در آن بر اساس نیاز استان در گذشته دایر و تجهیز شده اند، با افزایش دایره فعالیت و اقلام مشمول استاندارد، این ادارات با كمبودهایی در گذر زمان مواجه شدند.
صالح زاده اضافه كرد: بطور حتم تجهیز این آزمایشگاه ها هزینه بر و زمانبر است و سیاست های اصل 44 نیز بر این موضوع تاكید دارد كه از توان بخش خصوصی استفاده كرده تا زمینه اشتغال فراهم شود و از سوی دیگر اداره استاندارد وظیفه نظارتی را به نحو شایسته انجام دهد.
سرپرست دفتر هماهنگی امور استانها سازمان ملی استاندارد ایران به منظور ارزیابی عملكرد اداره كل استاندارد، بازدید از مجموعه آزمایشگاه و معارفه مسئول حراست در همدان حضور یافت.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: اكبر بهاروند