توسعه آزمایشگاه های همکار استاندارد ضروری است

همدان– ایرنا– مدیرکل هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران نقش آزمایشگاه های همکار در ارزیابی کیفیت کالاهای ایرانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت و توسعه این مجموعه ها ضروری و نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است.

اصغر صالح زاده روز سه شنبه در دیدار با کارکنان اداره استاندارد شهرستان ملایر اظهار داشت: هم اینک چهار هزار و ۲۲۷ آزمایشگاه با سازمان استاندارد همکاری می کنند.

وی ادامه داد: نظارت بر کیفیت کالا از وظایف ذاتی استاندارد است که به طور مستمر و بهینه انجام می‌شود اما در سال رونق تولید به صورت ویژه از بخش تولید مراقبت می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود سودجویان و فرصت طلب‌ها برای تولید و عرضه کالای بی کیفیت در داخل کشور گفت: با نظارت‌های مستمر بر کیفیت کالا و کوتاه کردن دست این افراد هوشیارانه از برند ایرانی مراقبت کرده و همچون مشاوری امین و قابل اعتماد در کنار تولید و صادرکنندگان هستیم.

صالح زاده با بیان اینکه استاندارد همواره پشتیبان تولید کننده و حامی مصرف کنندگان بوده است، افزود: خدمت رسانی و ایجاد رضایتمندی بین این دو بال اقتصادی جامعه از وظیف سنگین استاندارد است که با وجود کمبود نیروی انسانی و منابع مالی به خوبی انجام می‌دهد.

مدیرکل هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: با هدف تحقق رونق تولید کارشناسان استاندارد همچون مشاور و راهنمای دلسوز در کنار تولید و صاردکنندگان هستند، از سوی دیگر به شدت از تولید و عرضه کالای بی کیفیت ممانعت می‌کنند تا لطمه‌ای به برند ایرانی وارد نشود.

صالح زاده به قانون تقویت و توسعه استاندارد اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکید صریح مفاد این قانون استاندارد سازی نیازمند حمایت دسته جمعی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور است.

وی با اشاره به در هم تنیدگی استانداردسازی و ارتقای کیفیت محصول افزود: تحقق این دو موجب رونق تولید و ترویج مصرف کالای داخلی می‌شود که خواسته مؤکد رهبر معظم انقلاب است.

به گفته وی آزمایشگاه‌های بخش خصوصی نمونه بارز کارآفرینی استاندارد است که توانسته بسیاری از جوانان دانش آموخته را در این مراکز مشغول به کار کند.

صالح زاده تعداد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد را چهار هزار و ۲۲۷ مورد اعلام کرد و اطمینان خاطر داد با وجود این مراکز تخصصی کمبودی در زمینه نظارت و ارزیابی واحدهای تولیدی و صارداتی وجود ندارد.

مدیرکل هماهنگی سازمان ملی استاندارد در ادامه بازدید و سرکشی به مراکز استان‌ها امروز به همدان سفر کرد.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha