۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۸
کد خبر: 82338615
T T
۰ نفر
لرزوم افزايش بودجه پژوهشي دستگاه هاي اجرايي

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به اهميت انجام طرح هاي پژوهشي، بر لزوم افزايش بودجه پژوهشي دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جاسم جادري پنجشنبه در مراسم اختتاميه هفته پژوهش و فناوري در استان هرمزگان با بيان اينكه براساس قانون نيم درصد از بودجه هر دستگاه اجرايي براي امر پژوهش اختصاص يافته است، بيان داشت: پيشرفت همه كشورهاي دنيا از طريق پژوهش به دست آمده و ما هم براي پيشرفت بايد دانشمندان و اساتيد خود را تقويت و براي آنها امكانات فراهم كنيم.
وي بيان داشت: اگر اين رقم توسط مجلس به يك درصد افزايش يابد بزرگترين خدمت به امر پژوهش خواهد بود كه اين درخواست ما از نمايندگان مجلس براي تقويت پژوهش است.
جادري با بيان اينكه پايه تحقيق و پژوهش در آموزش و پرورش است، تصريح كرد: اگر معلم و دانش آموز ما پژوهش محور باشند به نتايج مطلوب خواهيم رسيد و تقويت آموزش و پرورش و فراهم كردن زمينه پژوهش در ابتداي تحصيل يك اصل مهم است.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: امروز كشور ما در منطقه در همه زمينه ها سرآمد است اما هدف مطلوب هنوز محقق نشده و اين امر احتياج به درايت و همراهي همه را دارد.
وي با تاكيد بر لزوم توجه به شركت هاي دانش بنيان، اظهار داشت: 600 ميليارد دلار از درآمد ناخالص داخلي كشور در سال 1404 بايد از شركت هاي دانش بنيان تامين شود كه براي اين كار زمينه هاي بسياري بايد فراهم شود و بايد تلاش بسياري داشته باشيم تا به اين رقم برسيم.
جادري بيان داشت: ما از اساتيد دانشگاه درخواست داشته ايم شركت دانش بنيان ايجاد كنند كه نتيجه آن توليد ثروت است و تلفيق علم و صنعت از طريق شركت هاي دانش بنيان صورت مي گيرد.
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان گفت: در همه زمينه ها به پژوهش نياز داريم و در اولويت اين پژوهش ها بايد علوم انساني باشد چون نتيجه علم بايد رستگاري و نجات در دنيا و آخرت باشد.
در اين مراسم تفاهم نامه همكاري پژوهشي و فناوري سه جانبه ميان دانشگاه هرمزگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مجتمع پتروصنعت گامرون امضا شد.
همچنين تفاهم نامه همكاري در زمينه ايجاد شركت هاي دانش بنيان ميان پارك علم و فناوري هرمزگان و دانشگاه هاي هرمزگان، علوم پزشكي و پيام نور استان به امضا رسيد.
در پايان نيز از پژوهشگران و فناران برتر استان هرمزگان تجليل و قدرداني شد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده