۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82338813
T T
۰ نفر

شكست تروریست ها در حلب و بندبازی صهیونیست ها

۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82338813
شكست تروریست ها در حلب و بندبازی صهیونیست ها

بیروت – ایرنا – حمله به برخی مناطق سوریه و مواضع اخیر « اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پرسش های متعددی را درباره سیاست های این رژیم در قبال تحولات سوریه به ویژه شكست های پی در پی تروریست های تكفیری و احتمال تغییر این سیاست ها بدنبال داشته است.

به گزارش ایرنا، تاكید چندباره لیبرمن مبنی برتصمیم رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از افزایش توان نظامی حزب الله و ارسال سلاح به آن از طریق سوریه از مرحله «ممانعت از ارسال سلاح ویژه و برهم زننده توازن قوا» فراتر رفته و در دو روز متوالی او بر جلوگیری از دستیابی حزب الله به «سلاح كشتار جمعی» و «سلاح شیمیایی» تاكید كرده است.
در این باره روزنامه لبنانی الاخبار روز جمعه نوشت: آیا هدف لیبرمن این است كه با ایجاد نوعی مشروعیت برای تقویت توان بازدارندگی اسرائیل در قبال حزب الله و دمشق، زمینه را برای اقدام تجاوزگرانه ای فراتر از حملات موضعی در سوریه آماده كند؟
رژیم صهیونیستی در برهه اخیر رویكرد متفاوتی را در واكنش نظام سوریه به تجاوزهای این رژیم احساس كرده و رسانه های صهیونیستی به نقل از گزارش های ارتش این رژیم تاكید كرده اند با توجه به تقویت جایگاه ، توان و راسخ تر شدن عزم دمشق و همپیمانانش در مقایسه با گذشته، پاسخ سوریه بعید به نظر نمی رسد.
روز گذشته لیبرمن بار دیگر ادعا كرد كه اقدامات اسرائیل علیه سوریه با هدف جلوگیری از تجهیز حزب الله به سلاح های كشتار جمعی انجام می گیرد. وی در سخنانی در كمیسیون امنیت و امور خارجی (كنست) پارلمان رژیم صهیونیستی گفت كه منظورش «سلاح شیمیایی» است و اسرائیل می كوشد تا مانع از دستیابی حزب الله به این سلاح شود.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر به صورت غیر مستقیم اعتراف كرد كه این رژیم عامل دو حمله اخیر به منطقه الصبوره (ریف غربی دمشق) و نزدیك فرودگاه نظامی المزه بوده است.
وی گفت: اسرائیل به هیچ طرفی تعهدی نداده كه آزادی عملش را در سوریه محدود می كند.
منظور لیبرمن از این سخن، حضور نظامی روسیه در سوریه بود.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل در رفتار خود آزاد است و بدون در نظر گرفتن هرگونه شرایط و یا چالشی آزادانه تصمیم می گیرد.
لیبرمن مدعی شد كه « اسرائیل به هیچ عنوان قصد ورود به جنگ داخلی سوریه را ندارد و فقط برای دفاع از خود تلاش می كند».
وی اضافه كرد: سیاست ها و موضع گیری های اسرائیل خیلی واضح و روشن و مبتنی بر سه خط قرمز است، اجازه آزار رساندن به اسرائیلی ها را نمی دهیم؛ اجازه نمی دهیم حاكمیت اسرائیل نقض شود و نیز اجازه قاچاق سلاح پیشرفته و شیمیایی از سوریه به حزب الله را نخواهیم داد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت كه « ایران تهدید درجه یك برای اسرائیل است».
اما « یریف لیفین» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی (از حزب حاكم لیكود) روز گذشته در گفت وگو با شبكه یك تلویزیون این رژیم حرف هایی را زد كه لیبرمن آنها را بر زبان نیاورده بود.
وی گفت: اسرائیل اجازه تغییر موازنه قدرت را نمی دهد و حمایت روسیه از محور ایرانی ( مقاومت) چالش سختی است.
لیفین افزود: سیاست اسرائیل كاملا روشن است و سعی ما بر این است تا از رسیدن سلاح های برهم زننده توازن قوا به لبنان جلوگیری شود، برای همین عملیات هائی انجام می گیرد كه برخی از آنها بسیار محرمانه و برخی نیز تا حدودی سری هستند.
وی اضافه كرد: معادله تغییركرده است ، نشانه هایی وجود دارد كه وضعیت جدید برای اسرائیل بسیار خطرناك است.
وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی گفت: پرونده روسیه و حمایت نظامی آن از سوریه ، ایران و حزب الله چالش سختی است.
لیفین با این وجود افزود: اسرائیل سعی می كند با روس ها برخورد نظامی نداشته باشد و برای همین بسیار محتاطانه عمل می كند.
روز گذشته رسانه های صهیونیستی در رابطه با دو تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاك سوریه، نسبت به «از كنترل خارج شدن اوضاع» در جهت رویارویی با سوریه و حزب الله هشدار دادند و تاكید كردند كه سطح قدرت و اراده حزب الله و سوریه برای پاسخگوئی در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.
روزنامه هاآرتص دو تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نوعی «بندبازی» توصیف كرد چرا كه تكرار این گونه اقدامات ریسك بالایی برای اسرائیل به همراه دارد.
روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نیز هشدار داد كه« اسرائیل باید از محاسبات غلط و حمله های تاكتیكی كه ممكن است به یك ورطه راهبردی تبدیل شود، خودداری كند».
شبكه یك تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با تاكید بر لزوم در پیش گرفتن رفتار محتاطانه گفت: به خاطر تحولات اخیر در حلب، « بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اعتماد به نفس بیش از حدی پیدا كرده است.
خاورم*390* 1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی