۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82340130
T T
۰ نفر
آرش كامور آلبوم «عطار» را به ياد عطار نيشابوري منتشر مي كند

تهران - ايرنا - آلبوم موسيقي «عطار» به آهنگسازي آرش كامور و خوانندگي وحيد تاج، در آستانه هشتصدمين سال درگذشت عطار نيشابوري، بزودي منتشر مي شود.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا، آرش كامور، آهنگساز و نوازنده كمانچه، همزمان با هشتصدمين سال درگذشت شيخ فريدالدين عطار نيشابوري، شاعر بزرگ ادبيات فارسي، اثري را با بهره گيري از شعرهاي اين شاعر نامدار ايران زمين، به خوانندگي وحيد تاج منتشر خواهد كرد.
موسيقي اين آلبوم از «هفت وادي» طرح شده در منظومه «منطق الطير» عطار بهره گرفته شده و شعرها نيز به فراخور مقام هاي طلب تا فنا، از ديوان غزليات اين شاعر نامي انتخاب شده است.
شيح فريدالدين عطار نيشابوري، از شاعران و عارفان بزرگ تاريخ ادبيات فارسي است كه در سال 618 هجري قمري براساس برخي روايت ها به دست مغولان شهيد شد.
«منطق الطير»، «الهي نامه»، «تذكره الاوليا»، «مختارنامه»، «مصيبت نامه»، «اسرارنامه» و «ديوان غزليات» از جمله آثار بر جاي مانده از اين شاعر برجسته ادبيات فارسي است.
به گفته آرش كامور، موسيقي ساخته شده در اين اثر گاه به بيان اركسترال مي رسد و گاه بداهه هايي با تكيه بر موسيقي ايراني است.
قطعه هاي اين آلبوم نيز از آواز بيات اصفهان آغاز مي شود و به دستگاه نوا ختم مي شود.
ضبط مجموعه «عطار» اوايل ارديبهشت سال 1395 با حضور نوازندگان شاخص موسيقي ايران در قالب گروه موسيقي «سروشان» در كنار نوازندگان چيره دست آذري، آغاز شد و اكنون در مرحله نهايي ضبط و ميكس قرار دارد و بزودي به دست علاقه مندان خواهد رسيد.
آرش كامور پيش از اين آلبوم هايي چون «راوي» و «اسب و آتش» را منتشر كرده است.
فراهنگ ** 3067 ** 1071 ** دريافت كننده: اميرحسين دولتشاهي ** انتشار دهنده: اميد غياثوند