۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82340145
T T
۰ نفر

كشف 2 قطعه طاووس در یك رستوران

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82340145
كشف 2 قطعه طاووس در یك رستوران

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از كشف 2 قطعه طاووس در یكی از رستوران های احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهرخبر داد.

ولی اله محمدی روزشنبه در گفت وگو با ایرنا، ضمن اعلام این خبر افزود: روز جمعه یك شهروند دوستدار محیط زیست در منطقه اسلامشهر خبرمشاهده یك جفت طاووس نر و ماده در یكی از رستوران های شهر احمد آباد مستوفی را به مأمورین یگان حفاظت شهرستان اسلامشهراطلاع داد.
وی اظهارداشت : یك فرد به صورت غیر قانونی این پرندگان را نگهداری می كرد و مامورین این اداره پرنده ها را تحویل گرفتند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهربا بیان اینكه شرایط فیزیكی نگهداری پرنده مناسب نبود و پرندگان جهت اقدامات كنترلی به كلینیك پارك طبیعت پردیسان فرستاده شد.
محمدی در ادامه گفت : طبق بند ج ماده 10 قانون شكار و صید نیز آمده كه هركسی مرتكب اعمالی از قبیل حمل ، عرضه ، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و یا اجزایی از آنها بدون كسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست شود به جزای نقدی از یكصد هزار ریال تا یك میلیون ریال و یا حبس از یك ماه تا شش ماه محكوم می شود.
طاووس (نام علمی: Pavo) نام یك گونه از سرده طاووس است ، طاووس نر بزرگ‌تر و زیباتر از طاووس ماده است. چرا كه ماده آن پرهای پُر نقش و نگار ندارد و نمی‌تواند دمش را مانند طاووس نر باز كند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:اكبر كریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان
7251 / 1539
۰ نفر